نفت در هفته‌ای که گذشت؛

کاغذبازی بی‌مورد در جایگاههای سوخت/ تامین خوراک 6 پالایشگاه نفت کشور از طریق خط لوله

سوخت شدن سرمایه ملی کشور، تامین خوراک 6 پالایشگاه نفت کشور از طریق خط لوله و ... از جمله مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گذشته در صنعت نفت بود.

به گزارش خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صنعت نفت و گاز در طی هفته گذشته به دلیل مباحث سیاسی و مذاکرات روزهای پرپیچ وخمی را پشت سرگذاشت به طوری که شاهد روند نزولی قیمت نفت تا سقف 3دلار نیز بود.

داستان عدم برداشت از میادین مشترک گازی سرخس با ترکمنستان، حکایتی پر پیچ و تاب است که در راهروهای بهارستان و وزارت نفت در رفت و آمد است اما در دستان زمین موقوفه اسیر است.

کارخانه پروپلین سرخس قرار بود در آستانه قدس رضوی به تولیت منطقه ویژه اقتصادی در سرخس احداث شود اما با وجود اعطای مجوز و تعیین سرمایه‌گذار هنوز عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه پنجم پیشرفت چندانی حاصل نشده جرا که هم اکنون اکثر پروژه‌ها به دلیل بی‌توجهی و کمبود منابع به سرانجام نرسیده‌اند.

سوخت مایع (نفت گاز و نفت کوره) تحویلی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته با 24 درصد کاهش، به حدود 20 میلیارد لیتر رسید.

بهای نفت خام تحت تأثیر بحران بدهی های یونان، سقوط بازارهای چین و افزایش ارزش دلار، امروز چهارشنبه در بازار آسیا کاهش یافت.

با توجه به این که 45 سال از عمر میدان نفتی سلمان(مشترک با امارات) می گذرد و سال‌های طولانی از این میدان برداشت صورت گرفته است، بحث ازدیاد برداشت در راس اولویت‌های قرار دارد به طوری که هم اکنون شاهد افزایش تولید سه هزار بشکه‌ای از این میدان هستیم.

نصب و راه‌اندازی 4 دستگاه مولد انرژی برق در مراکز انتقال نفت مارون در منطقه اصفهان با موفقیت انجام شد.

منطقه هفت عملیات انتقال گاز در سه ماه امسال با افزایش ١٠٠ میلیون مترمکعبی نسبت به مدت مشابه پارسال، ٥,٤ میلیارد مترمکعب گاز را منتقل کرده است.

منطقه هفت عملیات انتقال گاز در سه ماه امسال با افزایش 100 میلیون مترمکعبی نسبت به مدت مشابه پارسال، 5,4 میلیارد مترمکعب گاز را منتقل کرده است.

با توجه به اینکه مذاکرات متعددی بین شرکت پتروپارس، شرکت سپانیر و شرکت ملی نفت برای حل مطالبات این شرکت انجام شد اما این مذاکرات به نتیجه نرسید و پتروپارس تصمصیم به انصراف از ادامه فعالیت در فاز 13 پارس جنوبی شد.

طرح توسعه فاز یک میدان گازی کیش، به استناد ماده (١٢) قانون رفع موانع تولید مطرح و با اعتباری معادل ١٤٠٤ میلیون دلار در شورای اقتصاد به تصویب رسید.

حاج محمدرضا گفت: زمانی که تکنولوژی به روز دنیا در اختیار ما است نیازی به این دفاتر و کاغذبازی‌ها نیست.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: مالکیت پتروشیمی دماوند به دلیل کارکرد و نقش تاثیرگذارش در منطقه پارس جنوبی بهتر است دولتی بماند.

تامین روزانه بیش از یک میلیون بشکه خوراک برای ٦ پالایشگاه نفت کشور، نیازمند برنامه ریزی دقیقی است که شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران آن را انجام می دهد.

مدیرعامل شرکت پیراحفاری ایران از تعمیر و بازسازی ١٧٠ قلم انواع شیرآلات و تسهیلات سرچاهی در این شرکت خبر داد.

شرکتهای پالایش گاز در سه ماه امسال با وجود انجام تعمیرات اساسی، ٤٣ میلیارد مترمکعب گاز را فرآورش کرده اند.

مصرف سوخت مایع (نفت گاز و نفت کوره) کشور در هفته منتهی به ١٢ تیرماه امسال، به بیش از ٨١٢ میلیون لیتر رسید.

سال گذشته بیش از 37 میلیارد تن _ کیلومتر (مقدار انتقال بر اساس مسافت) انواع مواد نفتی به شیوه های مختلف (خط لوله، نفتکش جاده پیما و ...) به مبادی مصرف ارسال شد.

شمار مراجعه وسایل نقلیه (انواع خودرو و موتورسیکلت) به مجاری عرضه سوخت کشور در خرداد امسال به بیش از 163 میلیون بار رسید.

سخنگوی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با اشاره به اینکه وظایف و اختیارات این ستاد به‌ هیچ‌وجه متوقف نگردیده است گفت: ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با جدیت در حال پیگیری اهداف محوله است.

فاز 19 پارس جنوبی سرآمد پروژه‌های 35 ماهه با پیشرفت فیزیکی 86 درصدی پیشتاز بوده به طوری که پیش از آغاز فصل زمستان٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز از مذاکره با بزرگترین شرکت فعال در زمینه شناورهای مخصوص مایع سازی گاز (اف ال ان جی) خبر داد و گفت: اگر تحریم‌ها نبود در طول یکسال گذشته چند قرارداد برای صادرات گاز نهایی می‌شد.

شرکت پالایش گاز فجرجم در سه ماه امسال ١١ هزار و ٨١١ تن ال پی جی تولید کرده که این مقدار در مقایسه به مدت مشابه پارسال بیش از شش هزار تن افزایش داشته است.

مدیر عملیات حفاری خشکی یک در شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل ١٥ چاه نفت و گاز در حوزه این مدیریت در ٣ ماه نخست سال جاری خبر داد.

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت گفت: طي 12 سال گذشته حدود 5 هزار دستگاه ميني بوس اسقاط شده است و تنها در 3 ماهه اول سال 94 اين ميزان به 2 هزار دستگاه رسيده است.

یکی از اهداف تک‌نرخی شدن بنزین، کاهش مصرف آن بود اما این روزها نه تنها نتیجه این هدف معکوس شده، بلکه از مرز 70 میلیون لیتر نیز گذشته است.

طرح بررسی آزمایشگاهی تزریق متناوب آب و گاز با تهیه سیستم‌ها و تجهیزات پیشرفته مرتبط از سوی پژوهشگاه صنعت نفت بومی‌سازی می‌شود.

به دنبال ثبت رکوردی تازه در تولید نفت خام عراق و رسیدن این رقم به بیش از روزانه چهار میلیون بشکه، صادرات نفت خام عراق نیز در ماه ژوئن نیز به حد نصاب تازه ای دست یافت.

مجموع مصارف چهار فرآورده نفتی (بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره) کشور در سه ماه نخست امسال به بیش از ١٦,٦ میلیارد لیتر رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در کنار ساخت داخل و حمایت از آن، از توسعه شرکتهای دانش‌بنیان حمایت شود گفت: برای شتاب بخشیدن به توسعه میدان‌های مشترک، همه باید کمک کنند تا کارها تسهیل شود، چون آن سوی میدان، طرف مقابل در حال برداشت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار