گزارش/

ابهام در وضعیت بزرگترین واحد تولید بنزین کشور

روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: همه واحدهای فرآیندی پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند در سرویس عملیاتی قرار دارند و هیچ واحدی از مدار سرویس خارج نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پالایشگاه نفت شازند اراک به عنوان بزرگترین تولید کننده بنزین یورو چهار در کشور است که این پالایشگاه روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا تولید می‌کند.

گفتنی است که این پالایشگاه یکی از مهمترین تامین کنندگان بنزین یورو چهار کلانشهرهای کشور به ویژه تهران، کرج، اراک و حتی قم است.

گفتنی است از نظر تولید بنزین در کشور 25درصد بنزین کشور را تامین می‌کند.

ساعت 14 و 30 دقیقه چهارشنبه گذشته به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی، یک کارگر در پالایشگاه شازند اراک بین لیفتراک و تریلر قرار گرفت و به‌دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.
 
با این حادثه آمار کشته شدگان پالایشگاه شازند اراک در یک سال گذشته به 6 تن رسید، افزایش آمار حادثه دیدگان پالایشگاه شازند اراک موجب اعتراض مدیر HSE شرکت ملی پالایش و پخش به ضعف مدیریت در راهبری پالایشگاه و تکرار حوادث در این پالایشگاه شد،هر چند این اعتراض با واکنش مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و برکناری اصغر رمضانی همراه شد.

همچنین یک منبع اگاه از پالایشگاه شازند اراک خبر تعطیلی کلیه واحدهای این پالایشگاه را تکذیب کرد و گفت: طبیعتا در زمان وقوع اشکال فنی بخش از تاسیسات از مدار خارج می‌شود اما واحدهای تولید همچنان در حال فعالیت هستند.

طبق این گزارش یکی از مسولان پالایش و پخش فرآورهای نفتی ایران نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تمام واحدهای عملیاتی پالاشگاه شازند اراک در مدار سرویس است و مشکلی در تولید بوجود نیامده است.
 
بنابر اعلام روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، در ساعت ٢٢ شامگاه پنجشنبه (٢٦ شهریورماه) به دلیل بروز اشکال در یک قطعه برقی مربوط به ژنراتورهای تولید برق پالایشگاه امام خمینی (ره) و از سرویس خارج شدن آنها، واحدهای فرآیندی نیز به صورت اضطرار، از مدار عملیات خارج شدند.

روابط عمومی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرده بود: بلافاصله با ردیابی اشکال و تعویض قطعه معیوب در شرائط کاملا ایمن عملیاتی، اقدام لازم جهت راه اندازی واحدها به عمل آمد؛ طوری که هم اکنون همه واحدهای فرایندی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند، در سرویس عملیاتی قرار دارند.
 
بنابر تاکید این روابط عمومی، تولید بنزین و دیگر محصولات پالایشگاه امام خمینی (ره) پس از یک وقفه چندساعته در شرائط عادی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
مصرف آب بالا در برج های خنک کننده و الایندگی هوای شازند و اراک, قطعات تقلبی ساخت چین به جای قطعات اروپایی با لیسانس یورو
آخرین اخبار