نفت در هفته‌ای که سپری شد؛

تولید ایران پس از لغو تحریم‌ها به سطح قبلی باز می‌گردد/مذاکرات ایران و فرانسه برای همکاری در صنعت گاز ایران

بازگشت تولید نفت ایران به سطح قبلی در صورت لغو تحریم‌ها، راه‌انداری واحدبودار کننده گاز در پارس جنوبی، رونمایی از نخستین توربین سولار سنتار گازی در کشور با اتکا به توان داخلی مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صنعت نفت و گاز  یکی از صنایع مهم از نظر اقتصادی و اشغالزایی در کشور به شمار می‌رود. بنابراین وزیر نفت ایران برای دفاع از حقوق  صنعت نفت در نشست سران اجلاس اوپک به وین سفر کرده تا در انجا مذاکراتی را به انجام برساند.

این نشست روز جمعه 15 خرداد در وین برگزار خواهد شد.

شرکت انگلیسی-هلندی شل روز چهارشنبه (١٣ خرداد ماه) از مذاکره مدیرعامل این شرکت با وزیر نفت ایران درباره پرداخت بدهی دو میلیارد دلاری به این کشور خبر داد.

علی العمير وزير نفت کويت اعلام کرد معتقد است اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) در نشست مهم اين هفته خود از حفظ سقف توليد نفت حمايت خواهند کرد.

وزیر نفت ایران ابراز اطمینان کرد اوپک در روند افزایش تولید نفت ایران همراهی می‌کند.

وزیر نفت ایران از ارسال نامه به اوپک درباره بازگشت تولید نفت ایران به میزان قبل از تحریم، پس از لغو تحریم‌ها خبر داد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌‌داران سوخت کشور گفت: به هیچ‎وجه جایگاه‌های سوخت کشور تعطیل نیستند جایگاه‌ها براساس نوع سهمیه سوخت تحویلی ارائه خدمات می‌هند.

حجم ارائه خدمات فنی مرتبط با صنعت حفاری شرکت ملی حفاری ايران در 2 ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال 23 درصد افزايش داشته است.

مسئولان عراقی در شرکت نفت جنوب اعلام کردند اين کشور نخستين محموله نفت خام سنگين خود را روز دوشنبه از بندر بصره صادر کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بیست و ششمین کنفرانس جهانی گاز با تعدادی از سرمایه گذاران و گروهی شامل مدیران ١٠٠ شرکت فرانسوی مذاکره خواهدکرد.

رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به پیشرفت ٨٠ درصدی واحد بودارکننده گاز (ادورانت) اظهار کرد: این واحد اوایل تابستان امسال در فاز یک پارس جنوبی راه اندازی می شود.

وزیر نفت برای شرکت در یکصد و شصت و هفتمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ششمین سمینار این سازمان، بامداد فردا (چهارشنبه، ١٣خردادماه) تهران را به مقصد وین ترک می کند.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از مذاکره با شرکت‌های توانمند ترکیه برای ساخت نیروگاه و استفاده از ظرفیت خالی خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه خبر داد.

مجری فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی با اشاره به راه اندازی سکوی ١٨A این فاز گفت: هم‌اکنون در این سکو روزانه بیش از ١٥ میلیون متر مکعب گاز برداشت می‌شود.

بیشترین مصرف بنزین با ١٠٩ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر در روز سه شنبه (پنجم خرداد ماه) و کمترین آن با ٥٨ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر در روز جمعه (هشتم خرداد ماه) به ثبت رسید.

مدیرعامل شرکت توربین ماشین خاورمیانه به 430نوع محصولی که این شرکت تاکنون به صنعت نفت تحویل داده است، گفت: تاکنون بیش از 30 دستگاه از این مدل توربین با سفارش شرکت کالای تهران در دستور کار قرار گرفته است که برای 15 دستگاه آن اعلام نیاز شده است، اما باقیمانده آنها هنوز قطعی نشده اند.

دستیابی به موتور توربین گاز با برند ملی با ثبت بین‌المللی و اهداف صادراتی برای ورود به بازار کشورهای همسایه و دیگر کشورهای نفت‌خیز تا کلاس توانی 10 مگاوات انجامیده تا بتوان انحصار تنها چند شرکت بین‌المللی در این حوزه را شکست.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه ساخت این توربین نشان دهنده حمایت و باور صنعت نفت از سوی وزارت نفت است که این تجهیزات را بومی سازی کرده اند گفت: به دلیل شرایط تحریم،توربین های سولار سنتار گازی موجود در کشور با مشکلاتی همراه بود با ساخت این توربین در کشور این مشکل رفع شد.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به اینکه بیش از 70درصد تجهیرات صنعت نفت در داخل ساخته می‌شود گفت: باید توان داخلی را باور کرد و پل اعتماد سازندگان داخلی را به اعتبار مبدل ساخت.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با اشاره به اینکه افزایش قیمت گاز تاثیری در نرخ خوراک پتروشیمی ندارد گفت: ما همچنان منتظر قیمت نهایی خوراک از سوی سه وزارت خانه هستیم.

مصرف بنزين کشور در دو ماه نخست امسال، به بيش از 4,4 ميليارد ليتر رسيد.

نفت کوره مصرفی کشور در دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود 32 درصد کاهش يافت.

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی از آماده شدن سه سکوی ١٩ و ٢٠-٢١ از سوی این شرکت تا پایان امسال خبر داد و گفت: در حال مذاکره برای اجرای لوله گذاری فازهای ٢٤-٢٣ پارس جنوبی هستیم.


مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، در آستانه راه اندازی سامانه طرح افزایش کارایی موتورخانه‌های کشور گفت: سامانه‌های ٥ طرح بند ق تا پایان سال 94 راه اندازی می شوند.

بيش از 145 هزار ليترگازوييل قاچاق در آب‌های مناطق ساحلی خوزستان کشف شد.

مجری فازهای ١٥ و ١٦ میدان گازی پارس جنوبی از راه اندازی موفقیت آمیز نخستین واحد ال پی جی این دو فاز خبر داد.

مشاور وزیر نفت با اشاره به این که تا پایان برنامه ششم توسعه، تولید گاز کشور به یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون مترمکعب خواهد رسید، گفت: توسعه و تجهیز شرکتهای ٣١ گانه گاز با هدف آماده سازی زیرساختهای لازم برای گازرسانی به صنایع از محل اعتبارهای موجود از اولویتهای ماست.

معاون مخابرات منطقه اصفهان گفت: به همت متخصصان مرکز مخابرات منطقه اصفهان سیستم پشتیبان و ذخیره سازی اطلاعات (SAN) در این منطقه نصب و راه اندازی شد.

ساخت واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه نفت شیراز با هدف ارتقای کیفیت بنزین تولیدی آن به یورو ٤ با ٥٥ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند افزایش قیمت حامل‌های انرژی (بنزین و گاز) مغایر با قوانین مجلس است.

طرح فراگیر پالایشی سیراف با هدف جلوگیری از خام‌فروشی میعانات گازی، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و تضمین تولید حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی طراحی شده است که کلنگ ساخت این طرح پالایشگاهی با حضور معاون اول رئیس جمهور چند روز آینده به زمین زده می‌شود.

وزیر نفت ایران در ششمین سمینار بین المللی اوپک، رئیس نشست تخصصی "ثبات بازارهای جهانی نفت خام" خواهد بود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه مصرف بنزین در روز پنجم خردادماه رکورد تاریخی را به ثبت رسانید گفت: در این روز مصرف حدود 110 میلیون لیتر افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران با اعلام اینکه امسال رکورد صادرات گاز مایع شکسته خواهد شد،گفت: طبق برنامه باید صادرات گوگرد 25 درصد افزایش یابد.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به اینکه شرکت ملی نفتکش از محدودیت های ناشی از تحریم نهایت استفاده را برای افزایش توانمندی های خود بعمل آورده است گفت: این شرکت فعالیت وسیع و گسترده را برای توسعه فعالیتها در دستور کار خود قرار داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لازم است دولت سیاست ضد تورمی را در رابطه با افزایش نرخ حامل های انرژی اتخاذ کند چراکه این مسئله می تواند به بالار فتن نرخ تورم منجر شود.

برای اولین بار در کشور پایلوت نمک‌زدایی الکترواستاتیک با جریان پیوسته و به ظرفیت 20 بشکه در روز ساخته شد به طوریکه با دستیابی به دانش فنی نمکزداها یکی از دغدغه های مهم فناورانه حوزه بالادستی برطرف شد.

مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر با اشاره به اینکه بزرگترین شناور جمع‌آوری آلودگی نفتی تا ۱۰ روز آینده آب‌اندازی می‌شود گفت: قرارداد ساخت 15 دستگاه ترانس‌تینر با سازندگان داخلی امضا شده که پس از ابلاغ آن روند ساخت این ترانس‌تینرها آغاز شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: در حال حاضر 70 درصد سبد انرژی کشور توسط شرکت ملی گاز تأمین می‌شود و در برنامه ششم تولید گاز از 600 میلیون مترمکعب روزانه به یک میلیارد مترمکعب گاز طبیعی خواهد رسید.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار