معرفی کتاب/

«من از گورانی‌ها می‌ترسم»؛ داستان تقابل عشق و نفرت

«من از گورانی‌ها می‌ترسم» اثر بلقیس سلیمانی داستان زندگی زنی میانسال است که در تقابل با سنت‌هایی قدیمی است، لحظه‌ای دوستشان دارد و لحظه‌ای از آنها گریزان است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «من از گورانی‌ها می‌ترسم» عنوان کتابی است از بلقیس سلیمانی که امسال به چاپ دوم رسید. این کتاب از مجموعه کتاب‌های قفسه آبی نشر چشم است.

«من از گورانی‌ها می‌ترسم» داستان ترس‌های زنی میانسال است که در مبارزه ذهنی و عملی با سنت‌هایی قدیمی است که دست و پای او را بسته‌اند.

داستان در شهر کوچکی به نام گوران می‌گذرد، و زن قصه از پس پرسش‌های فلسفی گوناگونی که در ذهن دارد زندگی خود را ادامه می‌دهد.

«من از گورانی‌ها می‌ترسم» ساختاری داستانی خطی دارد، داستان در حال و هوای دهه 60 و زمان حال می‌گذرد. شخصیت اصلی قصه در بستر اجتماعی زمانه رفته رفته تغییر می‌کند. دیدگاه او به زندگی پرسشی است فلسفی که آیا "زندگی با در دو رنج ارزش زیستن دارد؟ " این سوالات ذهن او را به خود درگیر کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: "سینی چای را که جلوی دکتر می‌گیرم، ابول مثل سونامی وارد هال می‌شود همان چیزی که می‌ترسیدم به سری آمد خدا به خیر بگذراند آنقدر بی هوا و لنگ و واز راه می‌رود، که آدم حس می‌کند سر راهش همه چیز  را می‌روید و می‌برد....".

«من از گورانی‌ها می‌ترسم» داستانی است که از نظر فضای قصه و شکل آن به سایر آثار سلیمانی مشابهت دارد. سلیمانی‌ در آثار خود همواره توجه خاصی به زنان و مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی آنها دارد.

از وی پیش از این کتاب‌های بازی آخر بانو، خاله بازی، به هادس خوش آمدید و ... به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار