پیش‌بینی صید 9 هزار تن ميگوی دریایی در سال جاری

مدير کل دفتر امور صيد و صيادی سازمان شيلات ايران از پيش‌بينی حدود 9 هزار تن ميگوی دريایی در سال جاری خبر داد.

به گزارش حوزه کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) مختار آخوندي گفت: صيد ميگو در آب‌هاي خوزستان و بوشهر از اواسط مرداد به مدت 45 روز آغاز خواهد شد.

وي افزود : البته در پاييز نيز يک فصل ديگر براي صيد ميگوي دريايي در استان خوزستان اعلام خواهد شد.

مدير کل دفتر امور صيد و صيادي سازمان شيلات ايران اظهار اشت: همچنين از اواسط مهر 
، فصل صيد ميگوي دريايي در آب‌هاي استان هرمزگان اغاز خواهد شد.

اين مقام مسئول در سازمان شيلات ايران خاطرنشان کرد: مجوز صيد ميگو در استان بوشهر براي بيش از هزار قايق و لنج صادر خواهد شد.

مدير کل دفتر امور صيد و صيادي سازمان شيلات ايران گفت : زمان مجاز صيد ميگو براي قايق‌هاي کوچک دو روز زودتر از فعاليت صيد لنج‌ها صادر خواهد شد.

وي پيش‌بيني کرد مانند سال‌هاي گذشته بيش از 10 هزار نفر براي صيد ميگو در بوشهر به دريا اعزام شوند.

آخوندي گفت: شناورهاي تفريحي و بدون هويت درمدت فصل صيد ميگو حق هيچ فعاليت صيادي در ندارند و پاسگاه‌هاي درياباني بايد با متخلفان برخورد کنند.

اين مقام مسئول در سازمان شيلات ايران ادامه داد: پايان زمان صيد پس از بررسي‌هاي پژوهشکده ميگوي کشور مستقر در بوشهر با توجه به اصل حفاظت از ذخاير اعلام مي شود.

وي برتوجه صيادان به اجراي مقررات و آيين نامه‌هاي فصل صيد تاکيد کرد و گفت: مناطق ممنوع صيد در استان بوشهر شامل مناطق حفاظت شده اطراف رودخانه موند، ساحل هليله و رودحله است و صيادان از تلاش براي صيد در اين مناطق بايد خودداري کنند.

مدير کل دفتر امور صيد و صيادي سازمان شيلات ايران خاطرنشان کرد: در مجموع سالانه حدود 9 هزار تن ميگوي دريايي در آب‌هاي جنوبي کشور به صورت مجاز صيد و پيش‌بيني مي‌شود با مديريت صحيح امسال نيز شاهد توليد حداقل 9 هزار تن ميگوي دريايي باشيم.

وي خاطرنشان کرد: هر سال حدود دو هزار و 500 تن ميگوي دريايي با تلاش صيادان بوشهر طي يک ماه فصل مجاز صيد برداشت مي شود.

به گفته اين مقام مسئول در سازمان شيلات ايران، عمده ميگوهاي دريايي صيد شده در آبهاي جنوبي کشور از نوع ببري و موزي است.

وي اظهار داشت: بخش زيادي از ميگوي دريايي صيد شده آبهاي جنوبي به ساير کشورهاي جنوب شرق آسيا و اروپا هر ساله صادر مي شود.

آخوندي با اشاره به اينکه سال‌هاي اخير مصرف داخلي ميگو و ساير آبزيان بهتر شده است، گفت: بخشي از ميگوي صيد شده نيز در بازار داخلي به فروش مي رسد.

مدير کل دفتر امور صيد و صيادي سازمان شيلات ايران تاكيد کرد : از زماني که صيدميگوي دريايي مجاز اعلام مي شود به طور مرتب ذخاير را رصد مي کنيم.

وي اظهار داشت : با انجام گشت‌هاي تحقيقاتي و شاخص‌هاي زيستي و آماري در هنگام صيد وضعيت ذخاير ميگو بررسي مي شود.

به گفته اين مقام مسئول در سازمان شيلات ايران اگر در زمان بررسي‌ها مشخص شود که صيد ذخاير را تحت فشار قرار داده است، صيد، تعطيل خواهد شد.

آخوندي اظهار داشت: هر چند از ابتدا زمان صيد مجاز 45 روز اعلام مي شود اما بارها پيش آمده به دليل تحت فشار واقع شدن ذخاير، زمان صيد به 30 روز نيز کاهش يافته است.

وي با اشاره به اينکه ذخاير ميگوي آب‌هاي کشور هر سال نسبت به سال قبل آن کاهش چشمگير مي يابد، گفت: بايد با کنترل صيد غيرمجاز و نيز بازسازي ذخاير با اين معظل جدي مقابله کنيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار