تبریز؛

تحریر آیات قرآنی توسط خوشنویسان تبریزی

نزدیک به یکصد نفر از خوشنویسان تبریزی در ماه نزول قرآن آیات قرآن کریم را با هنرو خط زیبای خود به رشته تحریر درآوردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خوشنویسی همیشه الهام بخش ظرافت و یکی از مظاهر هنرهای ظریف ملی در این مرز و بوم بوده است.

آنگاه که این هنر و آیینه تمام نمای ظرافت و سادگی تداعی گر و ارایه گر آیات روشن شکوه خلقت یعنی قرآن مجید می شود، تبلور دیگر یافته و صریحتر از پیش، جلوه گر این روشنایی خداوندی می شود.

هنر خوشنویسی همواره برای مسلمانان ارزش ویژه داشته‌است. چرا که در بنیاد، آن را هنر تجسم کلام وحی می‌دانسته‌اند.

با مطالعه تاریخ اسلام و روایات متعدد درمی یابیم که نخستین خوشنویس قرآن حضرت علی (ع) بود که خط کوفی ساده را با نگارش چندین قرآن به حد کمال رساند و میر عماد خوشنویس ایرانی در دوران صفوی با ابداع سبک نستعلیق اولین همزیستی شورانگیز خط فارسی و ایرانی با قرآن کریم را به نمایش گذاشت.

امروزه آیات قرآن کریم به عنوان یکی از محورهای اصلی در خوشنویسی به کار میرود و در میان خوشنویسان کمتر کسی را میتوان یافت که بخشی از قرآن کریم یا تمام آن را در قالبهای گوناگون ترسیم نکرده باشد و هنرمندان خوشنویس تبریزی نیز از این قانده مستثنی نیستند و 100 نفر از این خوشنویسان به عنوان هنرمندان پیشتاز ایرانی برای ششمین سال متوالی در شب های نزول قران دور هم جمع شدند و با تحریر آیات به عشق بازی با قرآن پرداختند.

این آثار که در سبک های نستعلیق ،نسخ،ثلت و سیاه مشق نوشته شده و پس از تذهیب کاری بر روی آنها به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.