ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

پیشرفت کشور را نباید به توافق هسته‌ای گره زد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: : با فرض خوش بینانه حصول توافق میان ایران و 1+5، نباید وجوه و عرصه مختلف پیشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته‌ای گره زد.

پیشرفت کشور را نباید به توافق هسته‌ای گره زدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در نطق پیش از دستور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: با فرض خوش بینانه حصول توافق میان ایران و 1+5، نباید وجوه و عرصه مختلف پیشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته‌ای گره زد.

وی افزود: ما در نقطه عزیمت فعلی برای خلق اقتصاد بزرگ و پیشرفت کشور هزار راه نرفته داریم، راه‌هایی که در انتظار حرکت برخواسته از عزم و همت ملی است نه امضای توافقنامه یا قرارداد با فلان کشور یا گروه.

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه پیشرفت و توسعه کشور در عرصه اقتصاد، فرهنگ، سیاست و... که راه را برای خلق سرمایه بزرگ اجتماعی دنبال می‌کند در گروی تصمیمات بزرگ مبنی بر دانش، اخلاق و حقانیت است و همچنین در عرصه اقتصاد شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد دانش بنیان و همچنین مبتنی بر تولید کالا و خدمات است که در پرتو نگاه هوشمندانه به ظرفیت‌های درون نظام و تدوین نقشه راه قابل دفاع برای به فعلیت رساندن ظرفیتهای بالقوه کشور است.

وی افزود: پیشرفت کشور در سایه عبور از توسعه و پیشرفت و مدیریت مبتنی بر منابع به سمت پیشرفت، توسعه ، مدیریت و اقتصاد دانش بنیان است نگاه به درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی برای اداره کشور و پاسخ به نیازهای سطحی همیشه برای کشور معضل آفریده است.

ابوترابی‌فرد گفت: در دوران وفور درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های آن شاهد افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی و رشد نقدینگی و همچنین تورم و در دوران کاهش درآمدهای ارزی شاهد استقراض دولت از بانک مرکزی و رشد تورم برآمده  بودیم.

وی افزود: توسعه و پیشرفت کشور در نگاه درست و منطقی به ظرفیت‌های ملی نهفته است، امیدوارم مجلس و دولت با استفاده شایسته از موقعیت فعلی کشور در صورت بدست آمدن توافق تأمین کننده مصالح ملی و در صورت عدم دستیابی به توافق برای حرکت اقتصاد ملی و دستیابی به پیشرفت، با استفاده از تجربیات گذشته بصورت منطقی و اصولی حرکت کنند و آینده را در سایه عزم و اراده استوار بسازیم. 

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: ملت ایران با حضور در راهپیمایی عزت بخش و اقتدار آفرین روز قدس، تأثیر حکومت امت اسلام برای دستیابی به قله‌های عزت و سرافرازی را هموار کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جمعه گذشته امت اسلام و ملت ایران آزادی قدس را فریاد زدند، بانگ بلند امت اسلام بر بام جهان پیچید، و باید گفت که مسئله قدس و آزادی قدس شریف و زوال رژیم صهیونیستی مسئله امت اسلام است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۱:۴۱ ۲۱ تير ۱۳۹۴
**پیشرفت کشور را نباید به توافق هسته‌ای گره زد . . . . ** آقای محترم : وقتی توافق هسته ای انجام نشه ، تحریم باشیم ، پولی برای ساختو ساز نداشته باشیم ، برای هزینه های اختراعات و ساخت آنها نداشته باشیم . . . قدمی برای پیشرفت دیگر نمیتوان برداشت . . . در آن زمان قطعا توافق هسته ای با پیشرفت گره زده خواهد شد . . . که شده . . . شک نکنید . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۱ تير ۱۳۹۴
اون از شغل بی ثباتمون که هفت سال شرکتی هستیم هر لحظه میترسیم بگن برو نمیخوایم اینم از امیددهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۱ تير ۱۳۹۴
اول اون تیتر گرانی بیست تا سی درصدی خودرو چه در صورت توافق چه غیر توافق حالا هم اظهار نظر مسولان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۱ تير ۱۳۹۴
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار