وال استریت ژورنال:

تلاش آمریکا برای استقرار هواپیماهای بدون سرنشین در شمال آفریقا

آمریکا به دنبال استقرار پهپادهای خود در کشورهای شمال آفریقا برای رصد فعالیت های داعش است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از یک مسئول ارشد دولت آمریکا اعلام کرد این کشور در حال انجام مذاکراتی با کشورهای شمال آفریقا برای استقرار پهپادهای خود به منظور رصد فعالیت های داعش است.

قرار است این پهپادها در یک پایگاه برای رصد فعالیت های داعش در لیبی مستقر شود. وال استریت ژورنال به نقل از این مسئول بلندپایه آمریکا می نویسد:  این چنین پایگاه هایی نزدیک پناهگاه های داعش در لیبی به آمریکا کمک خواهد کرد تا شکاف اطلاعاتی ما در فهمیدن آنچه در جریان است پر شود. این روزنامه همچنین می نویسد پرواز این پهپادها اطلاعات دقیقی درباره فعالیت های داعش در لیبی به ارتش و آژانس های اطلاعاتی آمریکا می دهد.

وال استریت ژورنال همچنین به نقل از مسئولان ارشد آمریکا می نویسد: هنوز هیچ کشوری در شمال آفریقا با بکارگیری پایگاه هایش برای این مسأله موافقت نکرده است. مسئولان آمریکا همچنین اعلام کرده اند احتمال می رود هر تأسیساتی از این قبیل برای استقرار پهپاد همراه با تعداد محدودی نیروی نظامی، تحت نظر کشور میزبان فعالیت کند.

مصر و تونس که هم پیمان آمریکا به شمار می روند دارای مرزهای مشترکی با لیبی هستند؛ اما این روزنامه نوشته است مقامات دولت آمریکا از تعیین کشورهایی که ممکن است میزبان پهپادهای این کشور باشند امتناع کردند.

مسئولان نظامی آمریکا به وال استریت ژورنال گفته اند پهپادهایی که از پایگاه پیشنهادی به پرواز در می آیند می توانند در حملات هوایی به پایگاه های داعش در لیبی نیز بکار گرفته شوند. مسئولان آمریکا همچنین گفته اند این پایگاه می تواند سر آغازی برای اجرای عملیات ویژه علیه گروه های تروریستی باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار