ده ها کشته و زخمی در حملات خونین بغداد

در حملات انتحاری روز گذشته بغداد 35 نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در حملات انتحاری و انفجار خودروهای بمب گذاری شده روز گذشته بغداد 35 نفر به شهادت رسیدند. این حملات مناطق شیعه نشین را هدف قرار داده بود.

در شدیدترین حملات روز گذشته، یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه "الشعب" در شمال بغداد منفجر شد و پس از آن نیز یک انفجار انتحاری رخ داد. طبق اعلام منابع امنیتی و پزشکی بر اثر این دو انفجار 19 نفر به شهادت رسیدند. این خودرو نزدیک بازاری پر ازدحام منفجر شد. پس از آن نیز فردی مهاجم هنگام تجمع نیروهای پلیس و رهگذران خود را منفجر کرد.

همچنین بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه "بنوک" در شمال شرق بغداد 9 نفر به شهادت رسیدند. رویترز به نقل از برخی منابع اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر احتمال وجود دو بمب دیگر، با سگهای پلیسی اقدام به بازرسی و پاکسازی مناطق مجاور کردند.

در این 3 انفجار بیش از 100 نفر زخمی شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است؛ اما احتمال می رود گروه تروریستی داعش که بر بخش های زیادی از شمال عراق و استان انبار مسلط است در این حملات دست داشته باشد.
پلیس عراق همچنین روز گذشته اعلام کرد در حمله انتحاری در منطقه کاظمیه در شمال بغداد 5 نفر به شهادت رسیدند. منطقه کاظمیه مزار امام های هفتم و نهم شیعیان است. در این حمله یک فرد انتحاری خودروی بمب گذاری شده ای را پیش از افطار در منطقه ای پر ازدحام در کاظمیه منفجر کرد. بر اثر این حمله ده ها خودرو آتش گرفته و 21 نفر نیز زخمی شدند.
همچنین منابع پزشکی اعلام کردند شب گذشته بر اثر انفجاری دیگر در منطقه اسکان در غرب بغداد دو نفر به شهادت رسیدند.

حملات روز گذشته بغداد یکی از شدیدترین حملات پایتخت عراق در ماه های اخیر به شمار می رود.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار