ارتقاء و اعتلای گفتمان فرهنگی در شبکه چهار

آئین تکریم و معارفه مدیران شبکه چهار سیما با حضور مدیران، کارکنان شبکه و برخی استادان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در ابتدای جلسه دكتر پورحسین«قائم مقام معاون سیما» ضمن معرفی دكتر غلامرضا غلامی به عنوان مدیر جدید شبكه چهار سیما، از تلاش‌ها و خدمات ارزنده دكتر رستم وندی در طول دوره تصدی وی در این شبكه قدردانی كرد و گفت: مدیریت در شبكه علم و فرهنگ كه باید توقعات و انتظارات جامعه علمی كشور را برآورده كند بسیار طاقت فرسا و امری جهادی است، لذا با توجه به حضور چندین ساله دكتر غلامی در دانشگاه صدا و سیما و اقدامات پژوهشی وی با موضوع رسانه و مخاطبان، امید است گام‌های موثرتری برای موفقیت شبكه برداشته شود.

قائم مقام معاون سیما افزود: نیاز به تولید برنامه‌های پژوهش محور در شبكه چهار سیما بیش از پیش احساس می‌شود و برای درخشش شبكه فرهیختگان در عرصه‌های علمی و فرهنگی، پژوهش و تلاش مضاعف ضروری است.

دكتر پورحسین ادامه داد: شبكه چهار باید همانند گذشته در مسیر ارتقاء و اعتلای گفتمان فرهنگی حركتی مستمر داشته باشد تا فضای جامعه علمی كشور را با نشاط همراه سازد و این مهم میسر نیست مگر اینكه به میدان تولید برنامه‌های متناسب با مأموریت شبكه برویم و انعكاس دهنده شایسته‌ای برای فعالیت‌های علمی و فرهنگی جامعه باشیم.

پورحسین با یادآوری اینكه برنامه تلویزیونی چهره‌های ماندگار در این شبكه به عنوان برنامه‌ای اثرگذار و پرمخاطب محسوب می‌شود، گفت: تولید برنامه‌هایی از این دست در شبكه چهار سیما بیش از پیش احساس می‌شود كه امیدوارم تهیه و تولید آنها در دستور كار شبكه قرار گیرد.

قائم ‌مقام سیما در ادامه تأكید كرد: در دوره مدیریت جدید شبكه چهار، باید بستر ایجادكرسی‌های نظریه پردازی و زمینه مناسب برای ارتقای جریان پژوهشی كشورفراهم شود و دانشمندان، نخبگان و استادان مطرح حوزه های علمی و فرهنگی بیش از پیش در قاب شبكه چهار سیما حضور داشته باشند.

در ادامه مراسم، دكتر غلامی مدیر جدید شبكه چهار سیما ضمن قدردانی از تلاشهای دكتر رستم وندی در طول تصدی ایشان در شبكه چهارگفت: با توجه به جایگاه مهم و حساس این شبكه سطح انتظارات جامعه علمی كشور از شبكه فرهیختگان بسیار بالا است، لذا باید ظرفیت‌های این شبكه را در بهترین مدل رسانه‌ای ارتقاء دهیم و از آن به خوبی بهره ببریم.

دكترغلامی توجه به تقویت دیدگاه مخاطبان در حوزه‌های علمی و اندیشه‌ای را بسیار مهم برشمرد و تاكید كرد: نگاه مخاطبان باید تغییركند و برای این تغییر باید از رویكرد عاطفی و حسی فاصله بگیریم و رویكرد شناختی و منطقی را جایگزین كنیم.

وی به حضور نخبگان، صاحبان فكر و ایده در شبكه چهار سیما اشاره كرد و افزود: تلاش می‌كنیم فضایی را در شبكه طراحی كنیم كه نخبگان و صاحبان فكر و اندیشه درباره مسائل مختلف كشور اظهار نظر نمایند.

در ادامه مراسم دكتر رستم وندی از تلاش‌های همكاران و مدیران شبكه 4 در دوران تصدی‌اش بر شبكه قدردانی كرد و یادآور شد آنچه كه انجام شده كار جمعی بوده است. وی برای دكتر غلامی در پست جدید آرزوی موفقیت كرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.