حاشیه‌های رادیو تلویزیون در دی سال 93؛

تقدیر حجت‌الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» از برپایی نماز در برنامه زنده تلویزیونی/ آیین گرامیداشت شش دهه فعالیت «محمدعلی کشاورز»

آیین گرامیداشت شش دهه فعالیت محمدعلی کشاورز که از او به عنوان پدرسالار سینمای ایران و خالق نقش‌های ماندگار یاد می‌شود، با حضور پرشور چهره‌های برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در دی ماه 93 رادیو و تلویزیون با رویدادهای مختلفی همراه بود.

بنابر این گزارش، این هفته همزمان با رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) شبکه‌های صدا و سیما ویژه برنامه‌هایی را به روی آنتن برد. 
 
همچنین شبکه‌ یک، دو، سه، پنج، قرآن و شما، همزمان با 30 صفر شهادت امام رضا (ع)‌ به صورت مستقیم از حرم رضوی ویژه برنامه‌هایی را پخش کردند.

مراسم تشییع پیکرمرتضی احمدی هنرمند پیشکسوت سوم دی ماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد. 
 
"علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی، "علی اصغر پورمحمدی" معاون سیما و حوزه هنری کودک و نوجوان،‌ هر کدام در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت "مرتضی احمدی" را به خانواده ایشان و اهالی هنر تسلیت گفتند. 
 
جمعی از هنرمندان و ورزشکاران با حضور در منزل زنده یاد "مرتضی احمدی" با خانواده این بازیگر فقید ابراز همدردی کردند.  با حضور "علی اصغر پورمحمدی" معاون سیما آیین تکریم از مدیران سابق و معارفه جدید برخی از شبکه‌های سیما برگزار شد. 
 
برنامه تلویزیونی "رادیو هفت" به خاطر همزمانی شب یلدا با 28 صفر، ویژه برنامه آغاز زمستانش را در اولین پنجشنبه زمستان به روی آنتن برد. 
 
مراسم بزرگداشت "انوشیروان ارجمند" در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد با حضور خانواده آن مرحوم برگزار شد. 
 
همزمان با آغاز ماه ربیع الاول، پخش شبکه "نسیم" و "افق" به صورت سراسری در همه استان‌ها آغاز شد. پخش شبکه افق نیز از دو به سه ساعت افزایش یافته است. 
 
 شبکه‌های سیما همزمان با حماسه 9 دی ویژه برنامه‌هایی را برای این تدارک و پخش کردند.

محمدسرافراز رییس رسانه ملی طی حکمی نسرین آبروانی را به سمت معاون صدای سازمان صداوسیما منصوب کرد. 

همچنین مراسم تودیع و معارفه معاون جدید صدای سازمان با حضور معاون امور مجلس و استان‌ها، مدیرکل روابط عمومی و رییس حوزه ریاست و مدیران شبکه‌های رادیویی برگزار شد و از محمدحسن صوفی معاون سابق صدا قدردانی شد.

محمدرضا تخشید با حکم معاون سیما، به سمت مدیر کل امور نمایش سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.
 
همچنین طی احکامی جداگانه  رییس رسانه ملی محمدحسن صوفی را به عنوان مشاور رییس سازمان 
و علی اصغر جعفری را به عنوان سرمایه انسانی صداوسیما ، ابوالفضل معصومی‌فر را به سمت مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین منصوب کرد.
 
شبکه‌های سیما به مناسبت حماسه 9 دی ویژه برنامه‌هایی را برای این روز پخش کردند که می‌توان به مستند، تله فیلم و ویژه برنامه‌های سیاسی اشاره کرد.  

دیگر رویداد این دی ماه 93، به همت محمد احسانی مدیر جدید شبکه یک سیما و جمعی از مدیران، هنرمندان و برنامه‌سازان رسانه ملی مراسم تکریمی را برای مهدی فرجی، مدیر سابق شبکه یک سیما در فرهنگسرای رسانه برگزار کردند.

محمدرضا رستمی مشاور جوانان وزیر ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای به رییس رسانه ملی از تولید و پخش سریال "پرده‌نشین" قدردانی کرد.  

حاشیه‌های سفر رییس جمهور به نیویورک و سخنرانی وی در شصت‌ونهمین اجلاس جمع عمومی سازمان و همچنین حضور لتونارد و دی کاپریو به عنوان سفیر صلح در جمع عمومی سازمان ملل در مستند "خیابان یکم" به روی آنتن رفت.  
 
رئیس رسانه ملی این در این ماه هم افزون بر انتصابات جدید نام معاونت سیاسی را به معاونت خبر تغییر داد. 

محمد سرافراز، رئیس رسانه ملی با صدور حکامی، «پیمان جلبی» را به معاونت خبر سازمان صدا و سیما ، «رضا خاشعی» را به سمت ریاست مرکز نظارت و ارزیابی این سازمان منصوب کرد. 

معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی بر اساس ساختار این معاونت، در حکمی «عبدالکریم خیامی» را به سمت رئیس مرکز سیمای استان‌ها منصوب کرد. 

با حکم محمد اخگری، علیرضا سلیمان زاده به سمت شبکه جهانی سحر منصوب شد و طبق مصوبه جدید اخگری شبکه جهانی سحر به شبکه تلویزیونی و رادیویی سحر تغییر نام داده است. 

«نسرین آبروانی» معاونت صدای سازمان، احکام مدیران شبکه‌های رادیویی ایران، جوان، پیام، آوا و اقتصاد را صادر کرد. بر این اساس «بهنام احمدپور مبارکه»‌ به سمت شبکه رادیویی ایران، «مهرآسا معصومعلی» سرپرست شبکه رادیویی پیام و آوا، «اکبر رضایی» مدیر شبکه رادیویی اقتصاد،‌ «علی سیفی» مدیر شبکه جوان و «نورالدین جعفری» نیز به سمت قائم مقام اجرایی منصوب شدند. 

برنامه زنده «مناظره» در اقدامی متفاوت، صحنه‌های زنده از نماز جماعت شرکت کنندگان حاضر در استودیوی محل تولید و پخش برنامه را برای مخاطبان به نمایش گذاشت. 

حجت الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» رئیس ستاد اقامه نماز اول وقت مغرب و اعشا در استودیوی زنده برنامه «مناظره» شبکه اول سیما را اقدامی الگوساز و ابتکاری دانست و با صدور پیامی از تهیه کننده این برنامه تقدیر و تشکر کرد. 

محمد سرافراز،‌ رئیس سازمان صدا و سیما به پیشنهاد معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی در احکامی جداگانه «مسعود مجرد» را به سمت مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و ابوالقاسم امان الهی را به سمت مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان به مدت سه سال منصوب کرد. 

مدیر شبکه مستند سیما طی حکمی «محمود زنگنه» را به مشاور و رئیس دفتر شبکه مستند سیما منصوب کرد. زنگنه پیش از این به مدت شش سال مدیر دفتر محمد سرافراز در شبکه «پرس تی وی» بوده است. 

همچنین معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما در احکام جداگانه‌ای «ناصر صفار» و «بهرام قوی بینه» را به عنوان سرپرست مراکز البرز و مهاباد منصوب کرد. 

بخش‌هایی از اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن پخش شد. 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی از برنامه‌های این رسانه در تبیین فتنه 88 و تشریح زوایای حماسه 9 دی قدردانی کرد. 

فرهاد درودی، مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان محلل متحد در زمینه ایدز، از رسانه ملی به دلیل کمک به کنترل ایدز در ایران تشکر کرد. 

همچنین رئیس سازمان بهزیستی کشور در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی از اقدام این رسانه در تولید دو فیلم اثرگذار «دستان بینا» و «دستان گویا» در حوزه‌ی نابینایان قدردانی کرد. 

درماهی که گذشته احمد‌رسول‌زاده، هنرمند پیشکسوت عرصه دوبله در سن 84 سالگی از دنیا رفت، این هنرمند چند‌ سالی از بیماری پارکینسوس رنج می برد.

معاون سیما با صدور پیامی در گذشت احمد رسول‌زاده، از پیشکسوتان هنر دوبله را تسلیت گفت. 

در ادامه چابک‌سازی و تغییرات ساختاری رسانه ملی با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها، استفاده بهینه از زمان، افزایش بهره‌وری و برنامه‌ریزی ونظارت بهتر بر اداره‌ی امور، رادیو معارف از این پس ضمن پخش برنامه‌هایش به صورت سراسری و ملی زیر نظر صدا‌و سیمای مرکز قم اداره می‌شود. 

جمعی از هنرمندان و عوامل تولید رادیو در نامه‌ای به محمد‌سرافراز، از انتخاب نسرین‌ آبروانی، به عنوان معاون صدای رسانه ملی قدردانی کردند.  

حجت‌الاسلام والمسیلمین‌ علی‌اکبر رشاد، در نامه خود به محمد‌سرافراز، رییس رسانه ملی با برشمردن ویژگی‌هایی از مجموعه "پرده‌نشین" از عوامل تولید آن قدردانی کرد. 

رییس سازمان صداو سیما، حجت‌الاسلام "محمد لطفی نیاسر" را برای مدت سه سال به سمت مدیر کل صدا‌‌وسیمای مرکز قم منصوب کرد. 

همچنین با حکم معاون سیما، بهرام محمدی‌نیا، مدیر شبکه تلویزیونی قرآن و رییس شورای معارف اسلامی سینما شد. 

با حکم معاون سرمایه انسانی سازمان صدا‌و سیما "عمران حیدری"به سمت مدیر کل منابع انسانی سازمان صدا‌و سیما منصوب شد. 

ضبط آخرین سکانس سریال "مکائیل" به کارگردانی سیروس مقدم، با حضور محمد احسانی، مدیر شبکه اول سیما ضبط شد. 

اولین سالگرد عوامل سریال "معراجی‌ها" با حضور جمعی از عوامل این مجموعه در بهشت‌زهرا(س) برگزار شد. 

رییس سازمان دارالقرآن کریم در نامه‌ای به بهرام محمدنیا، مدیر جدید شبکه قرآن، انتصاب وی را تبریک گفت و آمادگی این نهاد را برای افزایش همکاری‌ها اعلام کرد.

10 اثر به بخش رادیو تئاتر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند. 
جهانشاه آل‌محمود، شهرام کرمی و محسن قصابیان، هیئت انتخاب بخش رادیوتئاتر جشنواره، اسامی 10 اثر پذیرفته شده این بخش را اعلام کردند. 

طی احکام جداگانه‌ای از سوی نرگس آبروانی (معاون صدا)، محمدرضا قربانی به سمت مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی رادیو، سعید معدن‌کن، مدیر شبکه رادیویی تهران و همچنین محمد تقی بحری، مشاور اجرایی و مدیر دفتر معاونت صدا منصوب شدند.

آیین گرامیداشت شش دهه فعالیت محمدعلی کشاورز که از او به عنوان پدرسالار سینمای ایران و خالق نقش‌های ماندگار یاد می‌شود با حضور پرشور چهره‌های برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد. 

مرکز موسیقی و سرود صداوسیما در پیامی درگذشت مشفق کاشانی را تسلیت گفت.

محمد صادق رحمانیان طی حکمی از سوی معاون صدا، به سمت مدیر جدید رادیو فرهنگ منصوب شد. 

شبکه چهار سیما در 36 امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ویژه برنامه‌هایی چون «ملا زمان رکاب»، «پرونده»، «تئاتر فجر»، «فیلم فجر»، «موسیقی فجر»، «کاریکاتور»، «آواز در باران» و «با چراغ و آینه» را روی آنتن می‌برد.

مقاطعی از زندگی پیامبراسلام (ص) به صورت انیمیشن در سیمای مرکز خراسان رضوی تولید شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.