آنچه در مراسم تودیع و معارفه معاون سیما گذشت/ توجه به افكار عمومی سرلوحه كار سيما

رئيس سازمان صدا و سيما در جلسه معارفه معاون جديد سيما توجه جدی به افكار عمومي را براي بالا بردن اعتماد به رسانه ضروری دانست .

آنچه در مراسم تودیع و معارفه معاون سیما گذشت/ توجه به افكار عمومي سرلوحه كار سيما
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، اين مراسم دكتر علي عسكري رئيس سازمان صدا و سيما با قدرداني از آقاي پورمحمدي به خاطر زحماتي كه در مدت تصدي معاونت سيما بر عهده داشت به شرايط امروز رسانه ملي در فضاي رقابت جهاني ميان رسانه هاي مختلف اشاره كرد و گفت: دكتر ميرباقري در اين شرايط فردي موثر و گزينه اي مناسب براي به دست گرفتن زمام امور سيما است و اميدواريم كه توفيق بدست آورند.
 
رئيس رسانه ملي افزود: اگر در اين فضاي رقابتي در دنياي رسانه ها به شكلي حرفه اي عمل نكنيم قطعا از رقباي خود عقب خواهيم ماند .وي نقش رسانه ملي را در ايجاد روحيه نشاط در افكار عمومي مهم ارزيابي كرد و گفت: امروزه بايد با مديريت پيام به لايه هاي مختلف جامعه وارد شويم و با برنامه ريزي، مردم را با خود همراه كنيم.
 
رئيس رسانه ملي به ديدار روز گذشته خود با رئيس جمهور كشورمان اشاره كرد و افزود: ما قطعا به دنبال تعامل با دولت و حمايت از اين نهاد كه مقام معظم رهبري هم آن را تاييد مي كنند، هستيم و بايد تلاش كنيم ميان دولت و صدا و سيما صميميت ايجاد شود تا كار ها رو به جلو ادامه يابد.
 
دكتر علي عسكري با تاكيد بر دستور العمل هاي مقام معظم رهبري مبني بر توليد آثار فاخر گفت: همه ما سرباز جبهه نبرد جنگ نرم هستيم و بايد در مسير ارائه آثار فاخر فرهنگي و توليداتي كه به توسعه كشور كمك مي كند، حركت كنيم. وي با تاكيد بر به كار گيري نيروهاي خلاق، انقلابي و جوان كشور در بخش هاي مختلف سازمان صدا و سيما افزود: با گزينش نخبگان جوان، با اخلاق ، مومن و انقلابي و آموزش آنان مي توانيم به آينده اين رسانه اميدوار باشيم.
 
 براي مديريت افكار عمومي برنامه داريم
دكترمرتضي ميرباقري معاون سيما نيز در اين جلسه ضمن تشكر از اعتماد رئيس رسانه ملي در واگذاري مسئوليت خطير معاونت سيما به وي، در سخناني با اشاره به موارد مطرح شده در حكم خود گفت : دكتر علي عسكري در حكم انتصاب اينجانب به نكته اي اشاره كردند كه بارها در فرمايشات مقام معظم رهبري بر آن تاكيد شده است و آن مديريت افكار عمومي است كه اين نيز با مديريت دقيق و درست پيام امكان پذير است.
 
معاون سيما با اشاره به شرايط جامعه و نيازهاي مخاطبان افزود: بايد بدانيم كه جامعه ايراني در چه مقطعي و با چه ويژگي‌هايي است و با توجه به اين ويژگي‌ها، ضمن شناخت مولفه هاي اصلي پيام براي انتقال درست آن، برنامه‌ريزي كنيم. مير باقري با اشاره به رقباي جدي رسانه ملي و ظهور رسانه هاي نوين در عرصه رسانه‌اي جهان خاطر نشان كرد: صداوسيما نيازمند نقشه راه مناسب براي مقابله با تهديدات رسانه اي غرب است و در اين راه بايد طرحي جامع تدوين و اجرا شود.
 
وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري به سران قواي سه گانه در خصوص رسيدگي به وضعيت اجتماعي و فرهنگي كشور تصريح كرد: رسانه ملي بايد نسبتي درست با طرح هاي پيش بيني شده دراين خصوص ايجاد كند و براي عملياتي شدن آن ضمن همراهي با قواي سه گانه به آن توجه جدي نشان دهد. معاون سيما با بيان برخي اولويت هاي اين حوزه در دوره جديد فعاليت هاي صداوسيما تاكيد كرد: در كوتاه مدت بايد به برنامه ريزي در خصوص ويژه برنامه هاي ماه رمضان و فصل تابستان توجه داشته باشيم.
 
دكتر ميرباقري در ادامه با اشاره به سوابق كاري خود در شوراي عالي جوانان گفت: كار در اين حوزه سبب شد تا با بسياري از مشكلات موجود كشور آشنا شوم و تجربيات بسيار خوبي را براي انجام ماموريت جديد كسب كنم. معاون سيما به سابقه همكاري خود با دكتر پورمحمدي اشاره كرد و افزود: دكتر پورمحمدي انساني پرتلاش ، پركار، خدوم، انقلابي و جزء معدود مديران موفق در حوزه رسانه است و شبكه سه سيما در دوره مديريت ايشان موفق ترين شبكه تلويزيوني بوده است. وي تصريح كرد: بايد از ظرفيت هاي آقاي پورمحمدي استفاده كرد و من در هر موقعيتي از ايشان استفاده خواهم كرد.
 
انتخاب دكتر ميرباقري به نفع سيماست
 
علي اصغر پورمحمدي مشاور رئيس سازمان صداوسيما، در اين جلسه با تشكر از دكتر ميرباقري به دليل قبول مسئوليت معاونت سيما گفت: در مقطع كنوني حضور ايشان در رسانه ملي با توجه و سوابق و تجربيات گرانبهايي كه دارند به نفع صداوسيما و به ويژه تلويزيون است. وي بهترين دوران كاري خود در رسانه ملي را دوره همكاري با دكتر ميرباقري در زمان تصدي معاونت سيما خواند و افزود: اعتماد آقاي ميرباقري به مديران خود و برگزاري جلسات كارشناسي دقيق، رصد و نظارت دائمي بركارها سبب شد تا در آن دوره برنامه هاي بسيار خوبي در سيما به ويژه شبكه سه توليد شود.
 
وي افزود: شبكه سه سيما در دوره آقاي ميرباقري پر مخاطب ترين شبكه بوده است و آمار نشان مي دهد ميزان بينندگان اين شبكه در سال 88 بيش
 
از 80درصد و ميزان رضايت از اين برنامه ها بالاي 90 در صد بوده است كه اين موفقيت در سايه مديريت خوب دكتر ميرباقري حاصل شده بود.
 
دكتر پورمحمدي با اشاره به شرايط كنوني جامعه و حساسيت هاي كار رسانه در دنياي كنوني تصريح كرد: رسانه ملي رقباي جدي پيدا كرده است كه براي جذب مخاطب دست به هر كاري مي زنند و در اين شرايط جذب مخاطب بسيار سخت شده است. مشاور رئيس صداوسيما در پايان گفت: اميدوارم با توجه به شرايط رسانه اي كشور بتوان اقدامات موثري براي جذب مخاطبان انجام داد.
 
در پايان اين جلسه، دكتر علي عسكري رئيس رسانه ملي ضمن اهداي حكم دكتر ميرباقري به وي، بااهداي لوح تقدير به دكتر پورمحمدي از تلاش هاي وي تقدير كرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
سرافراز ،سرافراز رفت.الوده نشد
آخرین اخبار