در نشست تخصصی معاونان صدای مراکز استان ها مطرح شد

پیمان جبلی: آغاز به کار ستادهای انتخابات رسانه ملی در استان‌ها / علی اصغر پورمحمدی: برنامه‌های خنثی و بی هدف حذف می‌شوند

معاون خبر صداوسیما گفت: با توجه به همزمانی انتخابات مجلس و خبرگان و حساسیت فضای داخلی و منطقه ای کشور،بزودی معاونان خبر مراکز صدا و سیما به عنوان دبیران ستاد انتخابات استان ها آغاز به کار خواهند نمود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس و استان ها؛ پیمان جبلی دبیر ستاد انتخابات صدا و سیما در نشست سراسری مدیران کل و معاونان صدا و سیمای مراکز گفت: با توجه به همزمانی انتخابات مجلس و خبرگان و حساسیت فضای داخلی و منطقه ای کشور، بزودی معاونان خبر مراکز صدا و سیما به عنوان دبیران ستاد انتخابات استان ها آغاز به کار خواهند نمود.

وی افزود: هویت ملی ایرانیان را داشته های فرهنگی استان ها تشکیل می دهد و تجلی عناصر اتحاد و انسجام ملی در استان ها نمود بیشتری دارد.

جبلی افزایش ضریب نفوذ در مخاطبان و جلب اعتماد آنان را از مهمترین اهداف اقدامات معاونت خبر صدا و سیما بیان کرد و افزود: برای تحقق این امر خبر را به جامعه نزدیک تر و سهم موافقان و مخالفان را در تفسیر و تحلیل موضوعات و سوژه های خبری در نظر می گیریم.

جبلی براهمیت عناصری مانند آموزش، ارزشیابی و پژوهش به عنوان مولفه ای مکمل تولید کیفی خبر تاکید و بیان کرد:نقش مراکز صدا و سیما در تولید خبرهای انحصاری،موثر و کاربردی بی بدیل است.

*برنامه‌های خنثی و بی هدف حذف می شوند

علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای رسانه ملی در این نشست با اعلام این موضوع که تولید و پخش برنامه های خنثی و بی هدف در سیما متوقف و با تحول در روش ها و شیوه ها به دنبال اثرگذاری و افزایش جذابیت تولیدات تلویزیونی هستیم، گفت: اگر چه مشکلات مالی، مساله بغرنجی در تولید برنامه ها است اما باید به اندازه بودجه اندک کنونی نسبت به تولید برنامه های موثر و جذاب اقدام کنیم. 

پورمحمدی تهرانی بودن محتوا و قاب تصویر شبکه های ملی را انتقادی صحیح دانست و تصریح کرد: شبکه های سراسری غیر از مسابقات ورزشی و همایش های پیاده روی می توانند در تولید برنامه های مستند، فیلم و سریال با مراکز استانی صدا و سیما همکاری بیشتری داشته باشند.
 
معاون سیما با اشاره به سابقه فعالیت خود در مراکز صدا و سیما و آشنایی با مشکلات، توقعات، مزیت ها و اقتضائات آنان اظهار داشت: مراکز استانی صدا و سیما می بایست کشف استعدادها و ایجاد فضا برای حضور هنرمندان جوان استانی را در اولویت قرار دهند و استفاده از برنامه سازان مرکز نشین را در برنامه های استانی به حداقل برسانند. 

پورمحمدی همدلی و همزبانی میان تمام شبکه های ملی، بین المللی و استانی را برای استفاده حداکثری از داشته ها ضروری دانست و اضافه کرد: به همین منظور شوراهای آموزش و کودک برای هماهنگی در سیاست گذاری تولید برنامه ها با حضور نمایندگان معاونت های تولیدی صدا و سیما تشکیل می شود.

*توجه جدی به نقش اقوام در دفاع مقدس

محمود عاطفی رئیس مرکز بسیج صدا و سیما در این نشست با اعلام اینکه مرکز بسیج سازمان صدا و سیما با همکاری سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس نقش اقوام را در هشت سال دفاع مقدس با ساختارهای مختلف رسانه ای به نمایش می گذارد، افزود: با هدف احیاء و بالندگی مرکز بسیج سازمان، برنامه پنج ساله این مجموعه در حال تدوین است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات رسانه ای بسیج صدا و سیما هیچ گونه تزاحم و دخالتی با دیگر بخش های تولیدی رسانه ملی نداشته و نخواهد داشت، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری سازمان مصداق واقعی شعار راهبردی "بسیج یعنی همه همکاران صدا و سیما" بوده است.

عاطفی حضور موثرتر در فضای مجازی و مقابله با شبکه های مضر و معاند ماهواره ی را از اولویت های مهم اقدامات بسیج صدا و سیما برشمرد و تصریح کرد: تلاش می کنیم صدای مردم مظلوم منطقه را از طریق نقش آفرینی در تولید و پخش اخبار و گزارش های خبری به گوش آزادی خواهان جهان برسانیم.

رئیس مرکز بسیج صدا و سیما توجه مستمر به مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس را از مصادیق بارز گسترش روحیه جهاد، مقاومت و ایستادگی عنوان کرد و افزود: نقش هشت مرکز استانی حوزه سرزمینی دفاع مقدس در انعکاس تصویری کاروان های راهیان نور نوروز امسال موثر و ستودنی بود.

*مخاطبان مهمترین پشتوانه شبکه های استانی هستند

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان های رسانه ملی، محورهای ابلاغی مقام معظم رهبری در پیوست حکم رئیس سازمان صدا و سیما و مزیت های نسبی شبکه های استانی را از مهمترین منابع تدوین برنامه های کلان سال جاری مراکز استان ها عنوان کرد و افزود: راهبردهایی ترسیم کرده ایم که از تکثر شبکه های استانی به وحدتی دست یابیم تا با سرمایه همدلی و همزبانی از گردنه های سخت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور عبور نماییم.

معاون امور مجلس و استان ها یادآور شد اگر در رسانه به سئوالات و ابهامات جدید پاسخ های کهنه و تکراری دهیم یا از گردونه رقابت با دیگر رسانه ها حذف می شویم و یا اثرگذاری و ضریب نفوذمان در مخاطبان کاهش می یابد.
 
موسوی مقدم بالابودن چشمگیر مخاطبان و میزان رضایت آنان از برنامه های شبکه های استانی را بزرگترین مزیت و پشتوانه این شبکه ها دانست و خاطرنشان کرد: در آخرین نظرسنجی مرکز پژوهش و افکارسنجی سازمان میانگین مخاطبان شبکه های استانی سیما 66درصد، میانگین شنونده رادیوهای استانی 26درصد و میانگین بیننده خبر سیمای مراکز بیش از 90درصد بوده است.

معاون امورمجلس و استان ها احصاء مزیت های بالقوه و بالفعل هر یک از مراکز استانی را از وظایف مهم مدیران شبکه های استانی بیان و اضافه کرد: انجام این مهم نه تنها موجب کمک به توسعه همه جانبه استان ها است بلکه پشتوانه مناسبی برای پشتیبانی از شبکه های ملی محسوب خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار