حاشیه‌های رادیو تلویزیون در اسفند ماه 93؛

تدارک ویژه صدا وسیما برای ایام نوروز 94 / دیدار رییس رسانه ملی با مراجع عظام قم

صدا و سیما برای ایام نوروز 1394 برنامه های ویژه را تدارک دید.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ در اسفند ماه 93 رادیو و تلویزیون با رویدادهای مختلفی همراه بود.

بنا بر این گزارش، دکتر محمد سرافراز‌ - رئیس سازمان صدا وسیما  در اسفند ماه برای دیدار با مراجع عظام به قم سفر و  پس از زیارت حرم مطهرحضرت فاطمه معصوم (س) با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.

همچنین آیت‌الله جوادی آملی در دیداری که با رئیس رسانه ملی داشت در بخشی از سخنانش خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پیام صدا وسیما در همه برنامه‌ها توجه به مبدا آفرینش و خلقت است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی هم در دیداری که با محمد سرافراز داشت‌ در سخنانی بیان کرد: صدا و سیما بیش از پیش تلاش کند تا انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کند و جنایات غرب در دنیا را به نمایش بگذارد.

دکتر محمد سرافراز با صدور حکمی، عباس ناصری طاهری را به سمت مشاور رییس و مدیرکل امور بین‌الملل سازمان صدا و سیما منصوب کرد.

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه اطلاع‌رسانی عراق، یادداشت تفاهم همکاری رسانه‌ای امضا کردند. این یادداشت تفاهم بین دکتر محمد اخگری - معاون برون‌مرزی - به نمایندگی از سازمان صداوسیما و محمد عبدالجبار الشبوط، رییس شبکه اطلاع‌رسانی عراق «العراقیه»، امضا شد.

‎در سری جدید گفت‎وگوی ویژه خبری شبکه دو، علاوه بر آن کاهش زمان پخش آن کاهش، تلاش شد پیگیری موضوعات دلخواه مردم تا به نتیجه رساندن آن در نظر گرفته شود. این برنامه در 20 دقیقه تنظیم شده است. این برنامه تلویزیونی بیش از 15 سال است که پس از بخش خبری ساعت 22:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما با عنوان جدید «مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما» به فعالیتش در رسانه ملی ادامه می‌دهد. در رویکرد جدید مرکز تحقیقات صداوسیما، ریاست این مرکز به دکتر جعفر عبدالملکی سپرده شده است.  

رئیس سازمان صدا و سیما به پیشنهاد معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی، "سید تقی سهرابی" را برای مدت سه سال به سمت مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس منصوب کرد.

تعدادی از مدیران شبکه اول به همراه خبرنگاران رسانه‌ها در پشت صحنه سریال «فوق سری» که به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده برای نوروز شبکه اول تولید می‌شد، حاضر شدند. 

دکتر جبلی، در حکمی مهندس عبدالرضا بوالی را به سمت مدیر شبکه خبر منصوب کرد.

طی حکمی از سوی معاونت برنامه‌ریزی و منابع مالی سازمان صدا و سیما، شهرام فرزین‌فر به سمت مدیرکل برنامه‌ریزی و امور مالی معاونت صدا منصوب شد.

شبکه افق از ساعت 5 عصر روز (جمعه، هشتم اسفندماه) رسما افتتاح شد. شبکه تلویزیونی افق با مدیریت رمضان‌نژاد از طریق گیرنده‌های دیجیتال در سراسر ایران قابل دسترسی است.

شبکه افق از سوم خردادماه امسال پخش آزمایشی خود را در تهران آغاز و از سوم دی نیز به صورت سراسری شروع به پخش کرد. مراسم افتتاح این شبکه با شعار «نگاهت را به افق بسپار» به‌صورت زنده پخش می‌شود.

رئیس سازمان صدا و سیما با حضور در لوکیشن سریال تاریخی "معمای شاه" از تست گریم شخصیت آیت الله طالقانی در این مجموعه رونمایی کرد. در این مراسم علی اصغر پورمحمدی معاون سیما و محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما هم حضور داشتند.

عبدالرحمن العابد  در حکمی بشار مطهر، مدیر کل رادیو و تلویزیون یمن را به عنوان رئیس تلویزیون رسمی این کشور منصوب کرد. العابد پیش از این خبرنگار فعال شبکه العام در یمن بود.

همچنین بهرام محمدی نیا مدیر شبکه قرآن و رئیس شورای معارف اسلامی سیما ضمن ابلاغ ساختار جدید شبکه به مدیران، مجتبی ایزدی را به عنوان قائم مقام این شبکه منصوب کرد.

در دیگر رویداد اسفند ماه 93، حجت الاسلام موسوی مقدم، معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما در حکمی حسن گروسی را به سمت مدیر کل امور مجلس منصوب کرد.

غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه ولایت در نامه خود به دکتر سرافراز از تلاش‌های صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان به دلیل تقویت پیوند شیعه و سنی قدردانی کرد.

فرمانده سپاه محمد (ص) و جمعی از خانواده‌های شهدای قرآنی در نامه‌های جداگانه به رئیس رسانه ملی، از پخش مستند "سوره‌های سرخ" از شبکه سه سیما قدردانی کردند.

در حاشیه نشست مدیران کل مراکز صدا و سیما از برترین شبکه‌های استانی سیما تقدیر شد.

نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی با رئیس صدا و سیما دکتر محمد سرافراز دیدار و گفتگو کردند.

رادیو نمایش تولید برنامه سال تحویل خود را با عنوان "دیروز تا نوروز" با اجرای هنرمندانی چون ژاله علو، بهزاد فراهانی، مهین نثری، صدرالدین شجره، خسرو فرحزادی، معین فرانوا، باقر کریم پور و محمد مهاجر آغاز کرد.

مدیر شبکه آموزش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تولید و پخش فیلم و سریال در این شبکه ممنوع شده است همچنین این شبکه در لحظه تحویل سال ویژه برنامه‌ای ندارد. 

سریال مهران مدیری که پیش از این با عنوان «اتاق عمل» شناخته می‌شد، قرار شد  نوروز به روی آنتن شبکه سه سیما برود. سریال"در حاشیه" در مقطعی به دلیل بازنویسی فیلمنامه با توقف همراه شد‌، اما با انجام پاره‌ای اصلاحات ساخت آن مجددا از اواخر بهمن ماه از سر گرفته شد. به دلیل تقارن نوروز با ایام فاطمیه پخش این سریال طنز از ششم فروردین ماه در شبکه سه آغاز شد و تا قبل از رمضان ادامه دارد.

«کلاه قرمزی 94» امسال به دلیل مصادف شدن نوروز با ایام فاطمیه از ششم فروردین‌ ماه هر شب ساعت 21 از شبکه دو سیما به روی آنتن رفت.

«فوق سری»ساخته مهدی فخیم‌زاده، «کلاه قرمزی» ساخته ایرج طهماسب، «در حاشیه» ساخته مهران مدیری‌، «سر به راه» ساخته سعید سلطانی و «آسمان من» محمدرضا آهنج برنامه‌های نمایشی تلویزیون در نوروز 94 بودند.
 
«اینجا آینده»، «بهار در خانه»، «بهار نارنج» و «هفت سلام» از جمله ویژه برنامه‌های تحویل سال تلویزیون در نوروز امسال معرفی شده‌اند که به ترتیب از شبکه‌های یک، دو، سه و قرآن سیما پخش شدند.

اجرای ویژه برنامه‌ی تحویل سال شبکه اول، به علی ضیاء سپرده شده و احسان علیخانی برنامه تحویل سال شبکه سه را به عهده داشت.

قرار شد صدا و سیما در ایام نوروز 94  فیلم های سینمایی روز دنیا را پخش کند.

مراسم قدردانی ستاد اقامه نماز از عوامل مجموعه تلویزیونی «همه‌چیز آنجاست»  با حضور دکتر محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز برگزا شد.

در دیگر رویداد این ماه، با اعمال تغییرات در شبکه‌های تلویزیونی، مدیران جدید صداوسیما تصمیم گرفتند تا گروه کودک را به شبکه اول سیما برگردانند. اواخر سال 88 بود که اعلام شد پخش برنامه‌های کودک در شبکه اول سیما متوقف می‌شود و در پی آن گروه کودک و نوجوان این شبکه نیز برداشته شد. اما در ایام عید 94 شبکه اول سیما برنامه کودک پخش می‌کند.

همزمان با آغاز نوروز 94، اداره کل هنرهای نمایشی رادیو بیش از 110 عنوان نمایش در قالب 277 قسمت برای پخش از رادیو نمایش و بیش از 15 عنوان نمایش در قالب 93 قسمت برای پخش از سایر شبکه‌های رادیویی را آماده پخش کردند.

همچنین شبکه‌های مختلف سیما همچنین مسابقاتی را برای پخش در ایام نوروز تدارک دیدند که از میان آنها می‌توان به «نشان برتر» و «دست‌پخت‌های خودمانی» از شبکه دو، «مسابقه 103» و «آقای گزارشگر» از شبکه سه، «تاکسی تهران» از شبکه پنج، «قند پهلو» و «مشاعره» از شبکه آموزش، «فردوس» از شبکه قرآن و «فرمانده» از شبکه افق اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.