رونمایی از مسابقه «دستپخت» شبکه یک روز عید قربان

مسابقه آشپزی «دستپخت» روز عید قربان رونمایی می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه یک، بگفته تهیه‌کننده مسایقه «دستپخت»، این اولین مسابقه بین المللی در رسانه ملی است که با هدف برگزاری رقابت آشپزی بین سرآشپزان حرفه ای انجام می‌شود. این مسابقه قرار است در مراسمی در روز عید قربان افتتاح شود و در روز افتتاحیه نیز که با مسابقه همراه خواهد بود، رقابت تزیین 9 کیک بین 9 نفر انجام می‌شود. 

شاهرخ امیر معزی با اشاره به اینکه این مسابقه سه روز در هفته و روزهای فرد روی آنتن می رود افزود: شرکت‌کنندگان در این مسابقه توسط گروه کارشناسان برنامه انتخاب و پس از گزینش شفاهی و عملی، مجوز حضور در مسابقه را دریافت می‌کنند. 

وی ادامه داد: در هر مسابقه سه نفر به عنوان داور حضور دارند که همگی فارغ التحصیل مدارس آشپزی بین المللی و اروپایی هستند. 

این تهیه‌کننده درباره نحوه رقابت آشپزان در این مسابقه تصریح کرد: در هر بخش از مسابقه ۹ نفر در شش برنامه به مدت دو هفته با یکدیگر رقابت می‌کنند و نفر برنده در پایان برنامه ششم انتخاب می‌شود. همین فرمول در ۹ بخش تکرار شده و در نهایت ۹ نفر برنده نهایی انتخاب می‌شوند. در مرحله نیمه نهایی این ۹  نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند. پس از دو هفته و انجام شش برنامه، سه نفر از آنها حذف می‌شوند. در دو هفته دیگر سه نفر بعدی حذف شده و در نهایت سه نفر باقی مانده بعنوان فینالیست در یک برنامه با یکدیگر رقابت کرده و برنده نهایی(سرآشپز) مشخص می‌شود. این افراد باید یک پیش غذا، غذای اصلی و یک دسر در مدت زمان مشخص آماده کنند. همین فرمول در فصل‌های مختلف در طول سال انجام خواهد شد. بدیهی است سه نفر فینالیست در مدت 13 روز به چهار گوشه ایران سفر کرده و در هر شهر غذای سنتی همان شهر را آماده می‌کنند و پس از کسب امتیازات لازم، در پایان برنامه سیزدهم، سرآشپز سال انتخاب می‌شود.
 
بگفته شاهرخ امیر معزی این 13 برنامه قرار است درتعطیلات نوروز سال 1395 از شبکه یک سیما پخش شود. 

تهیه کننده مسابقه دستپخت ادامه داد: ما با موسسات،آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های آشپزی کشورهای دیگر هم مذاکره کردیم و قرار است افراد برگزیده ایرانی با افراد برگزیده کشورهای مورد نظر بصورت رفت و برگشت رقابت نمایند. همچنین درمناسبت‌های مختلف مانند اعیاد مذهبی و ملی، ویژه برنامه‌هایی نیز به صورت تک برنامه و با مشارکت سر آشپز‌های حرفه‌ای، هنرمندان و ورزشکاران تولید و پخش می‌شود. 

امیر معزی اظهار داشت: در طول برگزاری مسابقه «دستپخت»، علاوه بر نمایش تصاویر گزینش شرکت کنندگان، از مصاحبه‌های انفرادی درخصوص مهارت‌ها، نحوه خرید، اتفاقات جاری در مسابقه و بخش‌های پایانی هم تصاویری پخش می‌شود. تولید گزارش‌های مستند از شرکت‌کنندگان در محل کار یا زندگی آنها و گفتگوی انفرادی و گروهی با داوران از بخش‌های دیگر مسابقه بزرگ «دستپخت» است. در پایان هر مسابقه جوایز نفیسی به برندگان اهدا می‌شود.

مسابقه آشپزی «دستپخت» به تهیه‌کنندگی شاهرخ امیر معزی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک است که روزهای فرد و به مدت یک ساعت روی آنتن می‌رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار