سرشماری دقیق حیات وحش شروع شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: سرشماری حیات وحش هرساله انجام می‌شود و با استفاده از روش‌های دقیق نیز امسال هم به سرشماری اقدام کردیم.

سرشماری دقیق حیات وحش شروع شدسید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سرشماری تابستانه حیات وحش امری همیشگی است که سالانه انجام می‌شود و مانیز به همراه جمعی از محیط بانان، ماموران اجرایی و داوطلبان دوستدار طبیعت در مناطق تحت مدیریت اداره اقدام به سرشماری کرده که چند روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: علملیات سرشماری به دو صورت پیمایشی و مشاهده‌ مستقیم انجام می‌گیرد و طی این سرشماری آمار دقیق از تمامی پرندگان، خزندگان و پستانداران موجود در مناطق تحت مدیریت بدست می‌آوریم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: بررسی و کسب اطلاعات دقیق از وضعیت گونه‌های گیاهی و جانوری و زیستگاه‌های طبیعی استان بطور یقین در جهت برنامه ریزی هدفمند و اعمال مدیریت بهینه مناطق موثر خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از روش‌های علمی و نرم افزارهای رایانه‌ای برای بررسی و کسب اطلاعات دقیق ا ز حیات وحش تصریح کرد: استفاده از روش‌ مشاهده مستقیم و نرم افزاری می‌توان دقت در اطلاعات و آمار بدست آمده را افزایش داد و در راستای حفظ و حراست حداکثری و هوشمندانه می‌توان از آن به خوبی استفاده کرد.

مدیر کل محیط زیست استان قم در   پایان بیان کرد: در جریان سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم وضعیت بیمار طاعون نشخوار کنندگان کوچک به دلیل مجاورت منطقه حفاظت شده پلنگ دره با منطقه حفاظت شده هفتاد قله در استان مرکزی، مورد بررسی و پایش قرار گرفت که تا کنون هیچ گونه موردی از این بیماری در استان قم گزارش نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار