نگرانی کارشناسان از تصویب لایحه جدید امنیت سایبری چین

نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» در مقاله‌ای نوشت بیشتر کارشناسان نگران پیامدهای طرح جدید چین درباره امنیت سایبری این کشور هستند.

نگرانی کارشناسان از تصویب لایحه جدید امنیت سایبری چین
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» در مقاله‌ای با اشاره به لایحه جدید امنیت 
سایبری در چین، نوشت: «با توجه به نظام قانونگذاری این کشور لایحه مذبور احتمالا با تغییرات بسیار کمی تصویب خواهد شد.» طبق ادعای «بتانی آلن،» نویسنده این مقاله، کارشناسان در مصاحبه‌هایی با نشریه «فارین پالیسی»، اجرای این قانون را مانعی بر سر راه نوآوری‌ها در داخل این کشور و تجاوز به حقوق شهروندان چینی دانسته‌اند.  
 
چین 6 ژوئیه (15 تیرماه) اعلام کرد قصد دارد لایحه جدید امنیت سایبری را برای تصویب به مجلس ارائه کند. پکن این تصمیم را همزمان با افزایش نگرانی‌های جهانی درباره امنیت سایبری و بالا رفتن تنش‌ در روابط آمریکا و چین اتخاذ می‌کند. واشینگتن همواره چین را به حملات سایبری و سرقت اطلاعات مهم آمریکا متهم می‌کند. چین این ادعاها را به شدت رد می‌کند. 

پکن اول ژوئیه (10 تیرماه) پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، در خصوص فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی این کشور قانون جدیدی را برای برقراری امنیت و کنترل سامانه‌های اطلاعاتی و زیرساخت‌های اینترنتی وضع کرد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار