بهای جهانی نفت سقوط کرد

بهای جهانی نفت در آستانه رسیدن به توافق هسته‌ای احتمالی ایران بار دیگر کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ با نزدیک شدن به اعلام توافق نهایی احتمالی در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5، رویترز از پایین آمدن بهای نفت در روز سه‌شنبه خبر داد.

بهای نفت در ساعات اولیه امروز در حالی کاهش یافت که بازارهای جهانی به اعلام نتیجه نهایی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 چشم دوخته‌اند؛ مذاکراتی که می‌تواند به تحریم‌ها علیه تهران پایان دهد و در نتیجه آن حجم صادرات نفتی این کشور افزایش یابد.

بهای نفت برنت در معاملات آتی با 61 سنت سقوط 57 دلار و 24 سنت در هر بشکه و بهای نفت خام آمریکا نیز با 72 سنت کاهش 51 دلار و 48 سنت اعلام شد.

منابع دیپلماتیک حاضر در وین اعلام کردند به احتمال زیاد توافق حاصل از مذاکرات، ساعات اولیه روز سه‌شنبه اعلام خواهد شد. رویترز در گزارش امروز خود از کاهش 43 تا 50 سنتی بهای هر بشکه نفت در آمریکا خبر داد. یک کارشناس مسائل تحریم‌های ایران اعلام کرد: مشخص است با دستیابی به تفاهم، ایران صادرات نفتی خود را افزایش خواهد داد و به جایگاه پیشین به عنوان یکی از اصلی‌ترین تامین‌ کنندگان نفت جهان باز می‌گردد.

وی در ادامه افزود: تحریم‌ها تولیدات نفتی ایران را با مشکل مواجه و صادرات نفتی این کشور را دچار کاهش چشمگیری کرده است. دورنمای لغو تحریم‌ها علیه ایران و ورود سرمایه‌گذاران خارجی به این کشور موجب خواهد شد تهران تاثیر چشمگیری بر نوسان بهای جهانی نفت داشته باشد.

کارشناسان معتقدند اگر تحریم‌ها علیه ایران لغو شود چند ماه طول خواهد کشید تا حجم صادرات نفتی این کشور به سطح پیش از اعمال تحریم‌ها بازگردد. زمانیکه ایران نیز به جمع صادرکنندگان اصلی نفت برگردد، بازارهای جهانی با مازاد تولیدات نفتی 2.5 میلیون بشکه در روز مواجه خواهد شد و کاملا روشن است سیر نزولی بهای نفت ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار