استان انبار در آستانه پاکسازی کامل از وجود داعش قرار گرفت

ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی ضربات سختی به داعش در استان انبار زد و آنها را مجبور به فرار ساخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پرس تی وی؛ نیروهای ارتش عراق با حمایت نیروهای حشد الشعبی عملیاتی گسترده علیه مواضع داعش در استان انبار آغاز کردند و در 24 ساعت گذشته به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند. برخی منابع محلی از پاکسازی بخش وسیعی از استان انبار از لوث وجود داعش خبر داده‌اند.

یک فرمانده نظامی عراق که نامش فاش نشده است اعلام کرد عملیات ضربتی ارتش در رمادی علاوه بر وارد آوردن خسارات مالی و جانی فراوان به داعش موجب فرار بسیاری از آنها شد بطوریکه می‌توان گفت رمادی بطور کامل از کنترل داعش خارج شده است. نیروهای ارتش و حشد الشعبی با شلیک موشک و خمپاره به سمت مواضع داعش، راه مقاومت را بر آنها بستند.

خبرهای غیر‌رسمی حاکیست، پنج هزار نفر در اين عمليات شرکت کرده‌اند و احتمال دارد این عملیات بر بازپس‌گیری فلوجه متمرکز باشد. نیروهای ائتلاف، رادیو و مراکز رسانه‌ای داعش را هدف قرار دادند.

تروریستهای داعش اوايل سال ۲۰۱۴ (زمستان 92) استان انبار را اشغال کردند. نیروهای عراقی از مه گذشته (اردیبهشت) عملياتی برای آزادسازی شهر رمادی - مرکز استان انبار - آغاز کردند؛ اما اين عمليات پيشرفت چشمگيری نداشت.

"حیدر العبادی،" نخست‌وزیر عراق، هم در پیام کوتاهی وعده داد از تبهکاران داعش در میدان جنگ انتقام گرفته خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار