زنگنه:

هفته آینده معاون صدر اعظم آلمان به تهران می‌آید

وزیر نفت گفت: دوشنبه هفته آینده معاون صدر اعظم آلمان در صدر هیاتی بزرگ به دعوت وزارت نفت به ایران می‌آید که البته تنها بحث نفت نیست و بحث توسعه روابط سیاسی و اقصادی با آلمان است.

صادرات نفت ایران به حدود 2.5 میلیون بشکه می رسدبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "بیژن نامدار زنگنه" امروز چهارشنبه پس از نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران گفت: حدود پنج تا 6 ماه طول می‌کشد تا مراحل رفع تحریم‌ها طی شود که در این مدت ما به اقداماتی که به افزایش تولید منجر می‌شود، خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: پیش از این اعلام کرده بودم که بلافاصله بعد از لغو تحریم‌ها، حداقل روزانه 500 هزار بشکه به صادرات نفت ما اضافه می‌شود و بعد از 6 ماه، افزایش صادرات نفت خام به یک میلیون بشکه می رسد.

وزیر نفت ادامه داد: علاوه بر این، کارهای وسیعی برای توسعه میادین نفت و گاز با اولویت میادین مشترک داریم که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: در بخش پتروشیمی، امیدواریم بعد از لغو تحریم‌ها به جهشی که طراحی کرده‌ایم به سرعت دست یابیم و به هدف جدیدی که برای تولید صنعت پتروشیمی داریم - که تولید سالانه بیش از 70 میلیارد دلار محصول پتروشیمی است - ظرف 6 تا 7 سال دست یابیم.

زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌هایی برای همکاری با صنعت نفت اعلام آمادگی کرده‌اند؟ گفت: همه آماده‌اند و علاقه‌مند هستند؛ دوشنبه هفته آینده معاون صدر اعظم آلمان در صدر هیاتی بزرگ به دعوت وزارت نفت به ایران می‌آید که البته تنها بحث نفت نیست و بحث توسعه روابط سیاسی و اقصادی با آلمان است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که چه میزان پول بابت نفت بلوکه شده که بعد از لغو تحریم‌ها باز می گردد؟ گفت: نزدیک به چهار میلیارد دلار به کشور می آید.

وزیر نفت در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد قیمت کنونی نفت، گفت: هفته پیش به دلیل مشکلاتی که در بازار بورس چین پدید آمد، قیمت نفت مقداری کاهش یافت؛ قیمت نفت ممکن است به دلیل بازگشت ایران نیز مقداری کاهش پیدا کند.

زنگنه تاکید کرد: مسوول حفظ قیمت نفت در دنیا ما نیستیم؛ ما در جمهوری اسلامی مسوول حفظ بازار خودمان و برگشت بازار از دست داده خودمان هستیم؛ قیمت نفت را باید کسانی تنظیم کنند که در این مدت سهم بازار ما را بردند و از آن استفاده کردند.

وی در خصوص واکنش اوپک به توافق هسته ای ایران نیز اظهار داشت: اوپک به خوبی این وضعیت جدید را در نظر می‌گیرد؛ این که یک عضو بنیانگذار اوپک که تحت فشار بوده به وضعیت عادی برمی گردد، یک واقعیت است و اوپک حتما این را منظور می‌کند و این قدر تدبیر در اوپک وجود دارد که نگذارد قیمت نفت با بازگشت ایران آسیبی ببیند.

انتهای پیام/
برچسب ها: زنگنه ، صادرات ، نفت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار