در پایان هفته تیر ماه؛

رشد ممتدد شاخص بازار بورس

در حال حاضر رشدهای ممتدد شاخص بازار بورس هفته‌های اخیر، یکی از عواملی است که موجب اصلاح قیمت‌ها در گروه‌های مختلف شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر رشدهای ممتدد شاخص بازار بورس در هفته‌های اخیر، یکی از عواملی به شمار می‌رود که موجب اصلاح قیمت‌ها در گروه‌های مختلف شده است.

در اولین روز معاملاتی از هفته آخر تیر ماه شاخص کل بورس 56 واحد صعود کرد و به رقم 817،66 واحد رسید. فارس با 57 واحد بیشترین تاثیر مثبت و شبندر با 40 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند. در بازار فرابورس، شاخص ایفکس 5 واحد رشد کرد و به رقم 793 واحد رسید. مارون بیشترین تاثیر مثبت و ذوب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند . 

علاوه بر این، در بازار روز اول معاملاتی این هفته که با تمدید مذاکرات با جوی نسبتا منفی شروع به کار کرد، در ساعت اولیه بازار به تدریج شاهد کاهش عرضه‌ها و بازگشت روند مثبت به اکثر نمادها بودیم. در گروه خودرو و ساخت قطعات، خپارس با رشد همراه بود و به قیمت 109 تومان رسید و با معامله 58.42 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات گروه را به خود اختصاص داد.

این در حالی است که خودرو در محدوده صفر تابلو معامله شد. خساپا و خزامیا نیز در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. قطعه سازان از وضعیت مناسب تری برخوردار بودند؛ ختراک، خکار و خکمک از جمله نمادهای صف خرید گروه بودند. خریخت در اصلاحیه بودجه 94 سود هر سهم سال مالی 93 را با 2 درصد کاهش 298 ریال اعلام کرد؛ سود هر سهم سال مالی 94 نیز با اعمال افزایش سرمایه 700 درصدی 47 ریال اعلام شد.

همچنین در گروه نفتی و پالایشی ونفت، شاوان و شسپا نمادهای مثبت گروه بودند که در این بین شاوان در قیمت 11677 ریال صف خرید بود. شنفت نیز به صف خرید رسید و حدود 600 هزار سهم در این نماد معامله شد. نمادها در این گروه اکثرا معاملات مثبتی را پیش رو داشتند و نمادهای وپترو ، شیراز ، زاگرس با صف خرید بسته شدند . 

گفتنی است در گروه بانکی اکثر نمادها با معاملات منفی به کار خود پایان دادند بانک صادرات با بیش از 86 میلیون سهم بیشترین حجم معامله را در این گروه دارا بود .امادر اواسط هفته شاهد معاملات مثبت در تمامی نمادهای این گروه بودیم البته بجز نمادهای وسینا ، وکار که منفی معامله شدند . نمادهای دی و وپست با صف خرید بسته شدند . 

در گروه حمل و نقلی بیشتر نمادها شاهد معاملات مثبت بودند بطوریکه نمادهای حتوکا ، حفارس با صف خرید بسته شدند حکشتی با بیش از 7 میلیون حجم بیشترین حجم معامله را در این گروه دارا بود . 

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ 16/09/93  افزایش سرمایۀ توریل  از مبلغ 653,000 میلیون ریال به‌مبلغ 2,000,000 میلیون ریال ( از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ 1347000 میلیون ریال ، ) در تاریخ 21/04/94 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

می توان گفت در لیزینگی‌ها نیز تمامی نمادهای گروه در صف خرید یا آستانه بالا معامله شدند. 

ولساپا با بیش از 20 میلیون صف خرید بیشترین تقاضای گروه را داشت. و ایران و ولغدر نیز با معامله بیش از 7 میلیون سهم پس از حق تقدم ولصنم بیشترین حجم معاملات گروه را داشت. که از جمله خبرهای گروه‌ها می‌باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار