تالار شیشه‌ای سراپا قرمز پوش شد / سقوط شاخص به 68 هزار و 148 واحدی

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران، شاخص با 679 واحد ریزش به 68 هزار و 148 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 679  واحد افت کرد و در کانال 68 هزار و 148 واحدی متوقف شد. 

گفتنی است؛ در این روز سهامداران بیش از یک میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات  از مرز یک میلیارد ریال رسید و تعداد 545 میلیارد ریال سهم اوراق بهادار در 37 هزار  نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در این شرایط طبیعی است که از سهامداران انتظار داشت تا پس از کسب سود کوتاه مدت (حتی کم) از بازار خارج شوند. لذا به نظر می‌رسد فروشندگان، سهامدارانی هستند که پس از خرید سهام در هفته گذشته، شناسایی سود میانگین 20 درصدی و خروج از بازار را بر اعتماد به بازار و نگهداری سهام اولویت داده‌اند.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ کلیه نمادهای حکشتی، شبندر،ت اپیکو، شپنا، وبملت، وبصادر، وپاسار با روند منفی به کار خود پایان دادند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز گروه س.نفت و گاز پتروشيمی تامين، بانک ملت، بانک صادرات ايران، گروه بهمن، پالايش نفت بندر عباس،پارس خودرو، ،پالايش نفت اصفهان با روند مثبت به کار خود پايان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 278 واحدی به 27 هزار و 977 واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با کاهش 81 واحدی به 10 هزار و 427 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با ریزش 71 واحدی به 9 هزار و 45 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 886 واحدی به 77 هزار و 780 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 467 واحدی به 48 هزار و 861 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند منفی 1543  واحدی به 142 هزار و 525 واحد رسید.

علاوه بر این می‌توان بورس را نیز مانند دیگر ارکان اقتصاد ایران، بیشتر متاثر از عوامل روانی دانست تا عوامل اقتصادی. یکی از این عوامل، اعتماد سهامداران به بازار و مسئولان آن است. اعتمادی که ماه‌هاست از بورس تهران رخت بسته و هر از چند گاهی فقدان خود را با استفاده از رفتار غیر قابل توجیه بازار به رخ می‌کشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار