بعد از روی کار آمدن رئیس جدید فدراسیون وزنه برداری انتظار می‌رفت حاشیه از این رشته ورزشی دور شود اما گویا مسئولان روش جدیدی برای فرار از مسائل به کار گرفته‌اند.

سکوت مطلق فدراسیون وزنه برداریبه گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در حالی که انتظار  می‌رفت بعد از رفتن حسین رضازاده و روی کار آمدن علی مرادی رئیس جدید فدراسیون وزنه برداری این رشته از فضای  حاشیه‌ای فاصله بگیرد. اما به نظر می‌رسد مسئولان روش جدیدی برای فرار از این مسائل به کار گرفته‌اند.

شیوه جدیدی که فدراسیون وزنه برداری برای به دور ماندن ازحاشیه انتخاب کرده مسکوت  ماندن رسانه‌هاست ماجرا از آنجا شروع شد که سوم تیر ماه بیانیه‌ای روی خروجی سایت رسمی فدراسیون قرار گرفت که در آن آمده بود، اصلی‌ترین منبع خبری در رشته وزنه برداری ابتدا سخنگو سپس سایت فدراسیون است؛ افرادی که با هر کسوت یا  عنوانی اخبار و یا مصاحبه‌هایی را از این پس در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب بدون هماهنگی با روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری انتشار دهند، تمامی مسئولیت و بار حقوقی این قبیل اخبار و مصاحبه‌ها از دیدگاه مدیریت این مجموعه بر عهده خود فرد بوده و کاملا اخبار و مصاحبه‌هایی شخصی و غیر رسمی محسوب می‌شود.

بنابراین تنها مرجع رسمی و قانونی درباب انتقال و انتشار اخبار و مصاحبه‌های وزنه برداری ابتدا سخنگو و سپس روابط عمومی این مجموعه به حساب می‌آید.

این بیانیه موجب شده کمتر کسی پاسخگوی خبرنگاران باشد و حتی سخنگوی فدراسیون که براساس این بیانیه مرجع  اصلی اخبار است با تعداد محدودی از خبرنگاران همکاری می‌کند و این مساله مشکلات زیادی برای اصحاب رسانه ایجاد کرده است.

از طرفی دیگر این اتفاق را می‌توان نوعی بی احترامی به اصحاب رسانه تلقی کرد، زیرا در این بیانیه به طور مستقیم آورده شده که خبرنگاران باید با روابط عمومی هماهنگ باشند و از طرفی تنها مرجع رسمی اخبار سایت فدراسیون است که با این تفاسیر اخبار دیگر رسانه‌ها سندیت ندارد که می‌توان آن را توهین مستقیم به رسانه‌ها تلقی کرد.

هدف رسانه‌ها کمک به وزنه برداری، رسیدگی به عنوان کردن مشکلات این رشته است.

در حالی که وزنه برداری ایران رویدادهای مهم المپیک، رقابت‌های جهانی و مسابقات آسیایی را پیش رو دارد و خود مسئولان، ورزشکاران و مربیان خواستار حمایت رسانه‌ها شدند.

اما دود انتشار این بیانیه و پاسخ ندادن به خبرنگاران به چشم خود فدرارسیون می‌رود.

رسالت خبرنگار به گونه‌ای است که مستقل و بدون مانع به کار خود ادامه بدهد ولی این مسئله باعث شده که رسالت خبرنگاران نیز زیر سوال برود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار