مازندران؛

کشاورزی مازندران با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد

استاندار مازندران گفت: کشاورزی استان به نسبت ظرفیت و استعداد تولیدات محصولات، فاصله زیادی دارد، و با بالا رفتن ضریب تولید، درآمد کشاورزان تا سه برابر قابل افزایش است.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ربیع فلاح در آیین نخستین برداشت مکانیزه شالی برنج در روستای اسبوکلا شهرستان فریدونکنار افزود: اگر زیر ساخت های کشاورزی به ویژه مهار آب های سطحی، یکپارچه سازی و زهکشی حل و فصل شود، کشاورزان می توانند کشت های چند باره را داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید با توسعه زیر ساخت های کشاورزی، کشاورزان را در طول سال وارد مزرعه کنیم، ادامه داد: در حال حاضر کشاورزی استان فصلی است.

فلاح به مشکل خشکسالی و کمبود بارش باران در سال زراعی جاری و مشکلاتی که برای شالیکاران بوجود آمده است، اشاره کرد و اظهار داشت: این درحالی است که در طول سال هزاران متر مکعب آب سطحی به دریا سر ریز می شود.

استاندار مازندران با اشاره به کشت مکانیزه ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران  تاکید کرد و گفت: در حال حاضر کشاورزان پیشرو تا سه برابر بیشتر از متوسط تولیدات محصولات کشاورزی تولید می کنند و اگر به زیر ساخت های کشاورزی مازندران توجه می شد، ضریب اشتغال نیز در این بخش افزایش می یافت.

وی با پیش بینی تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن شلتوک برنج در سال جاری، گفت: زمین های کشاورزی و فروش محصولات آن به مثابه کارخانه های مهم هستند که باید همواره برای حفظ و توسعه آن برنامه ریزی کنیم.

فلاح به نقش و اهمیت تولیدات کشاورزی مازندران در امنیت غذایی کشور اشاره کرد و اضافه کرد: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، یکپارچه سازی و زهکشی اراضی و تامین آب کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار مازندران ضمن قدردانی از موفقیت تیم هسته ای ایران، توافق هسته ای را به مردم استان تبریک گفت و ادامه داد: در حال حاضر فرصت بی نظیری در حوزه های اقتصادی و اجتماعی در کشور بوجود آمده است که مازندران باید از این فرصت با ارایه برنامه های عملیاتی به فکر جبران عقب ماندگی های حوزه کشاورزی باشد.

وی خواستار تدوین برنامه منسجم و هماهنگ برای توسعه کشاورزی در مازندران شد و گفت: الحمدلله با کاهش استفاده از سموم و مبارزه بیولوژیک غذای سالمتری در سفره مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.