در باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

عید فطری با طعم هنر/ ماه رمضان؛ نتیجه ی عشق ورزی با خدا

وقتی عید فطر بهانه ای میشود برای بودن و گپ و گفت با هنرمندانی که همیشه در قاب شیشه ای تلویزیون یا روی پرده های سینما آن ها را دیده ایم و دوستشان داریم.

حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان - فاطمه شهدوست؛ سلام بر مومنین،خداحافظ روزهای خوب خدایی،خداحافظ عطر خوش رمضان.

امروز نقل یک دنیا عاشقی است، نقل بخشش و راز و نیاز است، حکایت یک ماه رفتن و رسیدن.

امروز روزه ات را افطار کن،که یک دنیاپاکی عیدی توست؛ پاک و پاکیزه بمان،این عیدی را گرامی نگهدار که امروز عیدترین عید هااست.

هر کس با نگاه خاص خود تعبیری برای عیدفطردارد،ما نیز به بهانه ی این عید با چند تن از هنرمندان اهل دل به گفتگو نشستیم و توصیف و خاطرات آن هارا از این روز جویا شدیم:

خط پایان یک ماراتن
پروانه معصومی بازیگر سینماو تلویزیون در وصف عید  گفت:احساس میکنم این عید چه برای کسانی که روزه گرفتند و چه برای افرادی که به هر دلیلی نمی توانستند بگیرند به نوعی احساس سبک بالی و تولدی دوباره را به ارمغان می آورد.

وی افزود: عید فطر به منزله ی آغازی برای راه جدیدی است که هر فردی قصد طی کردن آن را دارد و به نوعی یک خستگی درکردن و نفس تازه کردن بین مسیری که در پیش داریم محسوب میشود.

معصومی در ادامه با اشاره به خاطرات و حال وهوای این عید در زمان کودکی خود تصریح کرد: خانه ی ما از آن خانه هایی بود که همه در آن روزه می گرفتندو این عید برای ما ارزش و اهمیت خاصی داشت و مراسم بسیار مفصلی را در آن روز برگزار می کردیم؛ برنامه ای که در آن همه ی دوستان و اقوام حضور داشتند چرا که در آن زمان مردم برو و بیای زیادی داشتند؛ همچنین اتفاق خوب دیگری که در این روز می افتاد دریافت هدیه از پدرم بود،وی حتمأ به من و فرزندان دیگر خانواده ،چه آن هایی که روزه می گرفتند و چه بچه های کوچکتر که قادر به روزه داری نبودند عیدی می داد و این کار باعث تشویق ما به روزه داری می شد.

بازیگر پلیس جوان خاطر نشان کرد:به هر حال امیدوارم همه در این عیدبه درجه ای از تعالی و حال خوش برسندو از این خط پایان ماراتون الهی به خوبی و خوشی عبور کنند.

نتیجه ی عشق ورزی با خدا
رضا توکلی بازیگر با سابقه ی سینماو تلویزیون طی  توصیف شاعرانه ای از این عید گفت: من به شکلی این عید را تولدی دوباره توصیف می کنم،دوباره زندگی کردن و زنده شدن ؛ عید فطر زیبایی مطلق و نتایج عشق ورزی انسان با خدا است.

طلوع فجری دیگر،دوباره نگاه کردن ،فرصت طلائی؛ فرصتی که به ما داده می شود تا با وجود این هدایا ولطف الهی انگیزه هایی که خداوند از آفرینش ما داشته است را ببینیم و درک کنیم و این همه ی آینده ی ما است.

وی تصریح کرد:خدا را شاکریم که عید فطر دیگری را دیدیم و خدا کند که این بار این نگاه عمیق تر از سال قبل و در شأن مقام انسانیت باشد تا بلکه بتوانیم آنچه را که او مقدر کرده است را ببینیم.

بازیگر "مردان آنجلس" به حال و هوای روز های کودکی خود در این عید اشاره کرد و افزود: هر سال با آمدن عید فطر ،من یاد طنین صدای عمویم،حاج علی توکلی می افتم که اولین کسی بود که به خانه ی پیشنماز محله مان می رفت  و من صدای شکر شکر او را در کوچه پس کوچه هایی که در آن درس عبادت و بندگی آموختم  میشنیدم ؛ هنوز صدای حاج علی و آن پیشنماز را به یاد دارم که در کوچه ها می رفتند و عید را اعلام می کردند تا مردم به نماز بیایند.

وی خاطرنشان کرد : هنوز حلاوت شیرینی باقلوایی را که عمویم برای دیده شدن ماه به ما می داد را فراموش نکرده ام؛ در آن روز همه لباس نو می پوشیدند و به جایی می رفتند که درآن تنها یک پرچم بالا بود ویک رأی و نظر داشتند،جایی که تنها یک دیدگاه وجود داشت،وآن همان نگاه الهی بود،وحدتی که هنوز که هنوز است با آمدن این عید دیده می شود.

دورهمی با همکارانی که مثل خانواده اند
مرجانه گلچین ،بازیگری که تا کنون کار های  زیادی مانند خوش نشین ها،شاهگوش،دارا و ندار، شمس العماره و ... را در کارنامه ی خود دارد ودر حال حاضر بر سر فیلم برداری کار"نفس گرم" "محمد مهدی عسگرپور" برای شبکه یک است گفت: تعبیر من از عید فطر بر روی نو شدن است، تازگیی که برای همه ی آدم هایی که این عیدرا گذرانده اند نه در شعار بلکه در عمل ،حاصل می شود.

وی افزود: تمام خاطرات من مربوط به کودکیم است؛ حس و حال سحری ها،افطاری ها و دید و بازدید هایی که الان به دلیل وضعیت خاص اقتصادی مردم کمتر و کم رنگ تر شده است.

گلچین با اشاره به اتفاق خوبی که در ماه رمضان امسال برایش رخ داده بود خاطرنشان کرد: حسن رمضان امسال برای من به این است که با همکارانی که برای من مثل خانواده اند بودم و تمام سحر و افطار ها را دور هم سر صحنه ی فیلم برداری گذراندیم.

دادن عیدیی از جنس مذاکره به مردم

حسن جوهرچی یکی دیگر از بازیگران سینما  وتلویزیون  که به تازگی مشغول مجموعه ی "تنهایی لیلا" به کارگردانی "محمدحسین لطیفی" برای شبکه 3 است در این گفتگو بیان کرد:ماه رمضان وعید فطر مثل یک مانع برای ایجاد فاصله بین ما و گناهان محسوب میشودو به عنوان حسن ختامی برای یک ماه صبر و استقامت است،همچنین این عید مثل ضیافتی است که همه را در خود جای می دهد چرا که همه امیدوارند در این روز مزد یک ماه روزه داری و تلاش برای خوب بودن را از خداوند بگیرند.

وی افزود: حسن خوب و قابل توجهی که عید امسال دارد این است که مسئولین و تیم مذاکره کننده با توافقات صورت گرفته عیدی خوبی به مردم دادند و دل همه ی ما را شاد کردند.

جوهرچی در پایان با اشاره به یکی از خاطراتش در این روز گفت: سر سریال "او یک فرشته بود" به یاد دارم که من و همه ی گروه تمام ماه رمضان را مشغول فیلم برداری بودیم و این اتفاق تا صبح روز عید فطر ادامه داشت، و زمانی که متوجه شدیم عید شده است همه ی گروه دورهم و باهم این روز را جشن گرفتیم

تولد دوباره ی من در عید فطر اتفاق افتاد
 الهام چرخنده که به گفته ی خودش مدتی است مسیر زندگی اش تغییر یافته در خصوص این عید عنوان کرد:هر کس برداشتی از مناسبات خاص دینی کشور خودش دارد ولی به طور عام عید اصلی ما مسلمانان همین عید فطر است چرا که در سراسر جهان همه این روز را گرامی می دارند و به نمازی واحد می ایستند اما به طور شخصی تر باید بگویم تولد دوباره ی من در این عید اتفاق افتاد.

چرخنده افزود: تا عید امسال حدود یکسال از به سر گذاشتن تاج بندگی من یعنی چادر میگذرد و من در همین روز بود که این مسیر را انتخاب کردم و همه ی زندگیم تغییر یافت، و انشاءالله امیدوارم بتوانم تا آخر عمر آن را حفظ کنم برای همین عید فطر برای من برابر تولدی دوباره است.

وی بااشاره به خاطره ای که شاید برای خیلی ها وجود داشته باشد خاطرنشان کرد:من در یک خانواده ی کاملأ سنتی بزرگ شدم که در آن احترام خاصی برای بزرگتر ها قائل بودیم؛روز عید نیز بعد از یک ماه روزه داری همیشه در خانه مادربزرگم جمع می شدیم و حتی آن روز هم با اینکه آمادگی آمدن عید را داشتیم ولی گاهی تا ظهر و تا اعلام قطعی عید روزه می گرفتیم و بعد از آن با گل و شیرنی به خانه مادربزرگم می رفتیم اتفاقی که شاید در خیلی از خانواده ها مرسوم بود.

شکرگزاری مریم کاویانی از دیدن دوباره ی این روز
مریم کاویانی بازیگر سریال های مدینه،روزگار قریب،اویک  فرشته بود،فاصله ها و .... گفت: این عید نه برای هرکس بلکه برای کسانی که روزه گرفتند ،نفسشان راتزکیه دادند و تلاش کردند تا با روزه داری و صبر به خدا نزدیک تر شوند روز خوب و ارزشمندی است و آن ها در این روز احساس پیروزی و سرافرازی می کنند که توانستند این ماه را سپری کنند.

وی تصریح کرد: در این ایام من همیشه کنار خانواده ام بوده ام و این روز را باهم جشن میگیریم و همیشه خدا را شکر می کنم که باز هم این عید را می بینم وهر سال این شکرگزاری را از خداوند دارم؛همچنین خسته نباشید و خداقوت میگویم به همه ی افرادی که امسال را نیز روزه داری کرده اند.

فقط تبریک می گویم                                   
گلاره عباسی بازیگر جوانی که تا کنون کار های  مختلفی را در سینما و تلویزیون مانندفیلم های شیار143، در چشم باد،شیدایی،مهر آباد و... داشته است ومدتی است که مشغول مجموعه ی "شهرزاد" حسن فتحی برای سینمای خانگی است عنوان کرد: توصیف این عید کار مشکلی است و من فقط به همه ی مسلمانان و مردم  تبریک می گویم!

وی خاطرنشان کرد: چون در سال جدید چند عید و شادی پشت سر هم داشته ایم می توانیم امسال را به فال نیک بگیریم و امید وارم این شادی ها ادامه پیدا کنند. 


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار