برگزاری کارگاه آموزشی هفته بدون نایلکس در جنوب شرق تهران

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 گفت: به مناسبت هفته بدون نایلکس، کارگاه‌های آموزشی به منظور ارتقا سطح آگاهی شهروندان در سرای محلات منطقه برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه آموزشی هفته بدون نایلکس در جنوب شرق تهرانرحمان پارسا، معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ اظهار کرد:‌ با هدف ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان در عدم استفاده از کیسه‌های نایلونی و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی که تاثیرات مخربی بر محیط زیست دارند، غرفه‌های اطلاع رسانی و آموزشی در میادین میوه و تره بار منطقه شامل شیرازی، بعثت، شاهد، آل ابراهیم، رضویه، مشیریه، فجر، قیامدشت، خاورشهر، برپا می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین غرفه بازیافت قیامدشت برپا شده و بروشورهای آموزشی، کتابچه آقای بازیافت، کیسه‌های پارچه‌ای و کاغذی جایگزین کیسه پلاستیکی را بین مراجعه کنندگان توزیع می‌کنند.

پارسا با اشاره به برگزاری کلاس‌‌های آموزشی و سخنرانی ویژه هفته بدون نایلکس در مراکز فرهنگی و مذهبی افزود: ‌این طرح در مساجد امام رضا (ع)، امام جعفر صادق (ع)، صاحب الزمان (عج)، ابوالفضل (ع)، قدس و مسجد امام حسن مجتبی (ع) و حسینیه‌های سیدالشهدا و شهید آشنا برگزار و در پایان سجاده، مهر، تسبیح و کیسه پارچه‌ای بین شرکت کنندگان توزیع می‌شود.

معاون امور شهری و محیط زیست تصریح کرد: در این هفته سراهای محلات مظاهری، خاورشهر، قیامدشت، ولیعصر (عج) نیز میزبان برنامه‌های آموزشی هستند.

وی بیان کرد: به منظور اطلاع رسانی به شهروندان در میادین و معابر مهم منطقه، بنرهایی با مضامین عدم استفاده از نایلکس نصب و همچنین با استفاده از پیامک، نصب پوستر و بروشور نیز در این هفته به شهروندان منطقه اطلاع رسانی می‌شود.

پارسا در پایان گفت: این اقدامات با مشارکت ادارات محیط زیست و بازیافت منطقه از 21 تیر ماه شروع شده و تا 26 تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار