المیادین گزارش داد؛

عبوردادن توافقنامه هسته‌ای ایران از فيلتر کنگره دشوار نيست

دولت آمریکا برای عبور دادن توافقنامه هسته‌ای ایران از فیلتر کنگره کار دشواری پیش رو ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره روند تایید توافقنامه هسته‌ای ایران در آمریکا گفت: امضای توافقنامه هسته‌ای ایران در آمریکا به مرحله دوم یعنی کنگره رسید. 

شمارش معکوس برای نبرد داخلی در آمریکا بر سر این توافقنامه آغاز شد. دودستگی شدید درباره لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کنگره ادامه دارد. کنگره نباید توافقنامه هسته‌ای را تصویب کند اما در مقابل می‌تواند مانع از آن شود که باراک اوباما این توافقنامه را اجرا کند. اکثریت جمهوریخواه در کنگره به کارشکنی در اجرای این توافقنامه متعهد شدند. 

در ادامه این گزارش آمده است: نمایندگان مخالف اوباما در هر دو مجلس نمایندگان و سنا اکثریت دارند، اما این اکثریت به تنهایی برای متوقف کردن توافقنامه کافی نیست. باراک اوباما وعده داده است مخالفت کنگره با توافقنامه را وتو کند. جمهوری خواهان برای بی اثر کردن وتوی اوباما به آرای دو سوم آرای نمایندگان نیاز دارند. 

یعنی پنجاه و چهار سناتور جمهوری خواه باید بیش از سیزده سناتور دموکرات را در مجلس سنا راضی کنند تا علیه اوباما رای بدهند که این اقدام کار ساده‌ای نیست. دموکرات‌ها حاضر نخواهند شد در آستانه آغاز ماراتون انتخابات ریاست جمهور آمریکا علیه رئیس‌جمهور دموکرات رای بدهند. ماموریت اوباما در این شرایط در مجلس نمایندگان آسانتر است. اوباما باید از صد و هشتاد و هشت عضو دموکرات مجلس نمایندگان صد و چهل و پنج نماینده را به حمایت از خود راضی کند. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد پنجاه و یک درصد از شهروندان این کشور از روند دیپلماتیک در تعامل با ایران حمایت می‌کنند که این مسئله هم موضع اوباما را تقویت می‌کند. اعلام حمایت صد دیپلمات سابق آمریکایی از رویکرد اوباما در برابر ایران هم، کار او در کنگره را بیش از پیش آسانتر می‌کند و می‌تواند نظر نمایندگان مردد را به طرف او جلب کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار