در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا؛

کری: به‌رغم لغو تحريم‌های تسليحاتی سازوکارهای محدودکننده باقی می‌مانند/ايران و آمريکا متحد نيستند

وزیر امورخارجه آمریکا در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا اعلام کرد؛ علی‌رغم لغو تحريم‌های تسليحاتی سازوکارهای محدودکننده باقی خواهند بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا؛ جان کری در پاسخ به سؤال گزارشگر این شبکه درباره لغو تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی ایران گفت: این تحریم‌ها در چارچوبی هشت ساله در قالب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل لغو می‌شود و قطعنامه های دیگر و نیز سازوکارهای دیگر باقی خواهد بود که ایران بر اساس آن باید درباره مسائل موشکی خود پاسخگو باشد.

کری در پاسخ به سوالی درباره بازرسی‌های تسلیحاتی «هر زمانی هر مکانی» گفت: «ما در چهار سال گذشته این واژه را در گفتگوهایمان نشنیدیم. چنین واژه‌ای را نمی‌توان در قبال هیچ کشوری در جهان به کار برد.»

وزیر امور خارجه آمریکا از راهکارهای توافق هسته ای درباره بازرسی‌ها از تاسیسات هسته ای ایران دفاع کرد.

 جان کری در پاسخ به سوال مربوط به بازرسی‌های بیست و چهار ساعته از مراکز هسته‌ای ایران گفت:« ما اجازه دسترسی به فردو، نطنز و تاسیسات اعلام شده را داریم، راهکارهای مربوط به بازرسی‌ها در این توافق به تاسیسات مشکوک از نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تاسیسات اعلام نشده، اختصاص دارد که از این نظر این توافق یک موفقیت قابل توجه است که دوره‌ای مشخص دارد.

وی گفت: کارشناسان هسته‌ای ما و جامعه بین‌المللی معتقدند طبق این توافق هیچ راهی وجود ندارد که آنها بتوانند در مدت بیست و چهار روز مواد هسته‌ای را از بین ببرند یا مخفی کنند.»

جان کری در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و آمریکا گفت:« ما دشمن بوده ایم و همچنان در مقابل هم قرار داریم. ما به هیچ طریقی متحد و دوست نیستیم. 

ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا نیز که در این گفتگو شرکت داشت، در ادامه اظهارات کری گفت:« اجازه بدهید این مسئله را روشن کنم از دید آژانس بین المللی انرژی اتمی تمایز بین تاسیسات اعلام شده و نشده بسیار حائز اهمیت است. در مورد تاسیسات اعلام شده، بازرسی‌ها به صورت بیست و چهار ساعته است و راهکار ارائه شده در این توافق به تاسیسات اعلام نشده مربوط می‌شود.»

 وزیر انرژی آمریکا گفت: من در بیشتر نشست ها در مذاکرات هسته ای حضور داشتم و مسئله چهار تبعه آمریکایی در ایران همواره در این مذاکرات مطرح شد و فکر می کنم که این مسئله هنوز در کانون توجه دولت آمریکا قرار دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی انقلاب
۲۰:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۴
ما باهیچ بنی بشری دشمن نیستیم مگر ان کسانی که خود را اقای همه میدانند و بقیه انسانها باید نوکری شماها رابکنندما با این تز مخالفیم والا در فرهنگ اسلامی ایرانی ما همان شعر سعدی که در سردر سازمان ملل نقش بسته است اعتقاد داریم بنی ادم اعضای یکدیگرند که درافرینش زیک گوهرند
آخرین اخبار