وزیر خارجه آمریکا:

بازرسی از هر مکان و در هر زمان هرگز موضوع بحث نبوده است

جان کری روز یکشنبه گفت توافقنامه هسته ای با ایران برنامه هسته ای این کشور را تحت کنترل قرار می دهد اما وی و دیگر مقامات دولت آمریکا هرگز درباره بازرسی های هر مکانی هر زمانی صحبتی نکرده اند

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت توافقنامه هسته ای با ایران برنامه هسته ای این کشور را تحت کنترل قرار می دهد اما وی و دیگر مقامات دولت آمریکا هرگز درباره بازرسی های هر مکانی هر زمانی صحبتی نکرده اند.

کری در گفتگو با فاکس نیوز تاکید کرد: من هرگز در چهار سال گذشته بحث و گفتگویی درباره بازرسی های هر مکانی و هر زمانی نداشته ام.

کری افزود: حقیقت این است که در بحث کنترل تسلیحات، موضوع هر مکانی هر زمانی در قبال هیچ کشوری در این کره خاکی اعمال نمی شود. چنین استانداردی در بحث کنترل تسلیحات وجود ندارد.

ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز که به همراه کری در این گفتگو حضور داشت تاکید کرد دوره انتظار بیست و چهار روزه کافی است.

بر اساس توافق هسته ای، ایران حداکثر بیست و چهار روز فرصت دارد تا به بازرسان هسته ای بین المللی اجازه دسترسی به مکان های درخواستی را بدهد.

وی افزود: اتفاقی که رخ می دهد این است که اگر این روند (اجازه بازرسی) بیست و چهار روز کامل را سپری کند باز هم بازرسان هسته ای بین المللی نمونه های محیطی بر می دارند و ما بسیار اطمینان داریم آنها مدرکی را درباره فعالیت هسته ای پیدا می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار