کارتر: تصویب توافق هسته‌ای، رویکرد آمریکا را در منطقه تغییر نخواهد داد

وزیر دفاع آمریکا امروز در کنفرانس خبری مشترک با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر ادامه سیاست‌های کاخ‌سفید در حمایت از جنایات اشغالگران صهیونیست تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، در دیدار امروز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با همتای آمریکایی‌اش در سرزمین اشغالی فلسیطین، دو طرف در کنفرانس خبری مشترک به اظهارنظر دربارۀ موضوعات مختلفی از جمله تأثیر توافق هسته‌ای حاصل‌شده میان گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

"موشه یعلون،" وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس، در این باره گفت: "ما با تصویب توافق هسته‌ای به‌شدت مخالفیم. ما نگران آیندۀ حاصل از پس‌لرزه‌های این توافق هستیم."

یعلون در ادامه با اشاره به دوستی و اتحاد دیرینۀ آمریکا با اشغالگران صهیونیست گفت: "تعداد کسانی که از نقش بی‌بدیل کاخ سفید در تأمین امنیت اسرائیل مطلع هستند زیاد نیست؛ این چیزی است که از آن بیشتر در پشت درهای بسته صحبت می‌شود. سهم شما در مسئله امنیت تل‌آویو، نمایانگر عمق رابطۀ میان ما و حجم مشارکت‌های دفاعی ما در زمینه نیروهای نظامی، صنایع تسلیحاتی و سازمان‌های اطلاعاتی-جاسوسی است."

وزیر جنگ صهیونیستی در خصوص ادامه همکاری‌های دوجانبه میان این رژیم و آمریکا گفت: "آمریکا ستوان فقرات استراتژیک ماست. تاکنون هیچ کشوری مانند آمریکا این‌چنین در خدمت اسرائیل نبوده و با آن رفاقت نکرده است. ما به ادامه سرمایه‌گذاری‌ در فناوری‌های فوق پیشرفته و حساس، تمرینات مشترک نظامی و سایر پروژه‌های مشارکتی چشم دوخته‌ایم."

کارتر در پاسخ به این مطالب تأکید کرد: "امنیت اسرائیل، از اولویت اول برای آمریکا، ارتش ما و برای شخص من برخوردار است. توافق هسته‌ای با ایران، هیچ چیز را برای وزارت دفاع آمریکا تغییر نداده است."

وزیر جنگ رژیم غاصب صهیونیستی در پایان گفت: "تحولات جاری منطقه می‌طلبد در شرایطی که کشورهای اطراف ما یکی پس از دیگری از هم می‌پاشند و گرفتار سازمان‌های تروریستی می‌شوند، آمریکا، اسرائیل و سایر کشورها با تفکر، هوشیاری و شناخت مسئولیت، درصدد استفاده از فرصت‌های پیشِ‌رو بر آیند. ما باید در مقابل قدرت‌های شرور منطقه، مانند ایران، سوریه، حزب‌الله، حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین بایستیم و نگذاریم بیشتر از این سبب اختلال در امنیت و ثبات خاورمیانه بشوند. ما باید باوجود تنش‌ها و اختلافات اخیر همچنان در کنار یکدیگر بمانیم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار