«دیو باید بمیرد» صباغ‌زاده ساخته می‌شود؟

طبق قول و قرارها بر اساس رفع مشکلات فیلم قرار است اجازه ساخت فیلم بعد‌ از عید فطر داده شود.

مهدی صباغ‌زاده کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت فیلم «دیو باید بمیرد» به کارگردانی پسرش کاوه صباغ‌زاده گفت: کاوه برای ساخت فیلم «دیو باید بمیرد» هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اما قرار بر این شده که فارابی جواب ‌خود را هفته بعد از عید ‌فطر بدهد که آیا همکاری خواهد کرد و دستور ساخت خواهد داد و یا نه.

وی افزود: فیلمنامه فیلم کاوه بسیار انسجام یافته، پر از درام و جذاب است و می‌تواند جز یکی از کارهای سینمایی خوب باشد. خود کاوه نیز با تجارب بالایی که از دستیاری و همکاری با کارگردان و فیلمسازان با تجربه به دست آورده در خلق فضای مطلوب برای فیلم و ارتباط آن با مخاطب موفق خواهد بود.

این کارگردان عنوان کرد: پیش از این به خاطر به تعویق افتادن فیلم کاوه‌ «دیو باید بمیرد» و مشکلات پیش آمده اعتراض داشتم و غیر از این موضوع بخشی از اعتراض من به این خاطر بود که چرا به سینمای جوان، کارگردان‌های کار اولی با استعداد و خاک خورده توجه نمی‌شود.

وی افزود: مدیران توجه داشته باشند که جوان‌های باسواد و کسانی که آگاهی کامل نسبت به جامعه دارند، آن‌هایی که مطالعه کافی و قلم خوبی دارند و افرادی که نسبت به آن چیزی که می‌نویسند و تولید می‌کنند حساس هستند باید در رأس حمایت قرار گرفته و به بهترین نحو پشتیبانی شوند.

این کارگردان ادامه داد: سینمای ما نیاز به نسل جوان دارد و اگر هنرمند و فیلمساز جوانی مورد تأثیر کارگردانان و فیلمسازان پیشکسوت باشد باید به او، آثار و قلمش احترام گذاشت و او را پشتیبانی کرد تا بتوانیم شاهد سینمایی نو و پویا باشیم.

صباغ‌زاده در خصوص مشکل فیلم «دیو باید بمیرد» بیان کرد: به گفته مسئولان امر فیلم کاوه یک سری مشکلات دارد و باید رفع شود که ما تمام مشکلاتی که مدنظر آنها بود را رفع کردیم و امیدواریم که با قول و قرارهای انجام شده و بعد‌ از عید فطر ساخت فیلم آغاز شود و کاوه بعد‌ از سالها تلاش در این عرصه اولین فیلم سینمایی بلند خود را بسازد.

گفتنی است؛ «دیو باید بمیرد» اثری اقتباسی است که به صورت سیاه و سفید در حدود 50 جلسه فیلمبرداری می‌شود و منبع اقتباس این فیلم اثری از پیربو آلو و توماس ناشراک است. فیلم درباره مردی است که می‌خواهد با کمک خواهر‌زنش، همسرش را به قتل برساند لوکیشن‌های آن همه در تهران و جاده‌های اطراف تهران است.

شایان ذکر است؛ کاوه صباغ‌زاده از سال 1376 کار دستیار کارگردانی را در سینما آغاز کرد و با مهدی صباغ‌زاده، سعید ابراهیمی‌فر، نادر تکمیل همایون کار کرده است و «دیو باید بمیرد» اولین تجربه بلند سینمایی وی خواهد بود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.