حمایت اکثر آمریکایی‌ها از توافق هسته‌ای ایران

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر شهروندان آمریکا از توافق جامع هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ روزنامه واشینگتن‌پست و شبکه خبری ای‌بی‌سی نظرسنجی عمومی در آمریکا تهیه کرده‌اند تا نظر مردم درباره توافق هسته‌ای با ایران را جویا شوند. نتایج نظرسنجی نشان داد ۵۶ درصد حامی توافق و ۳۷ درصد مخالف آن هستند. ۷ درصد نیز نظری نداشته‌اند.
برخی نیز اعلام کردند اطمینان ندارند این توافق جلوی مسلح شدن ایران به سلاح اتمی را بگیرد.

نظرسنجی مشابهی پس از تفاهم لوزان - ۱۳ فروردین – انجام شده بود که در آن ۵۹ درصد از مردم آمریکا حامی توافق با ایران بودند، این آمار در نظرسنجی جدید اندکی کمتر شده است.
شهروندان آمریکایی در پاسخ به این پرسش که «تا چه اندازه اطمینان دارید، این توافق جلوی دستیابی ایران را به سلاح هسته‌ای بگیرد؟» ۴۲ درصد گفته‌اند به هیچ‌وجه و ۲۲ درصد می‌گویند نه چندان. در حالی‌که ۳۵ درصد می‌گویند "خیلی" یا "به ‌شکلی". یک درصد نیز نظری نداشته‌اند.

همچنین اکثر شهروندان (۵۲ در مقابل ۳۵ درصد) منتقد "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در نحوه مدیریت سیاسی ایران هستند.
به نوشته روزنامه واشینگتن‌پست، نظرسنجی تازه نشان می‌دهد مردم آمریکا در حالی‌که از تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از مسلح شدن ایران به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کنند؛ اما به طور عمیقی به ایران بی‌اعتماد هستند. در حالی‌که ۵۶ درصد از توافق حمایت می‌کنند، اما ۶۴ درصد معتقدند توافق جلوی ایران را نخواهد گرفت.

البته در این نظرسنجی، ۴۱ درصد از حامیان جمهوری‌خواهان از توافق حمایت، حال آنکه نمایندگان جمهوری‌خواه به طور گسترده‌ای مخالف امضای توافق هسته‌ای با ایران هستند. حتی یک‌سوم حامیان محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه نیز از توافق جامع ۲۳ تیر ماه در وین حمایت می‌کنند.

در میان حامیان دموکرات‌ها، توافق از حمایت اکثریت بالای ۶۹ درصدی برخوردار است.

مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، با وجود مخالفت‌های داخلی گروهی از سیاست‌مداران عمدتا جمهوری‌خواه در آمریکا و نیز کسانی مانند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی،۲۳ تیر به فرجام رسید.

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار