هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای ما تعطیل نخواهد شد، ظریف متن جمع‌بندی مذاکرات را تقدیم مجلس کرد، قوانین ناظر بر فعالیت موسسات اعتباری غیربانکی مشخص شد و ... از عناوین مهم اخبار امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

از ارائه گزارش به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیصدو سی‌ونهمین جلسه علنی مجلس با حضور 202 نفر از نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و در این نشست نمایندگان خانه ملت به بررسی طرح‌ها و لوایح واصله پرداختند از جمله عناوین مهم اخبار امروز مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:


وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای ما تعطیل نخواهد شد و برنامه غنی سازی ما بدون حتی یک روز توقف، ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی قبل متن جامع جمع‌بندی مذاکرات را تقدیم ریاست مجلس شورای اسلامی کرد.


رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مذاکره با کسانی که همواره به دنبال مکاری و شیادی بودند، کار آسانی نیست، اما انقلاب اسلامی با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری به گونه‌ای عمل کرد که همه به آن می‌بالیم.


نمایندگان مجلس با پیشنهاد تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به توافق ایران و 1+5 در مجلس موافقت کردند.


نماینده مردم تهران در اخطار قانون اساسی ارائه گزارش از سوی وزرا را خلاف قانون دانست و گفت: وزرا می‌توانند لایحه به مجلس ارائه کنند.


قوانین ناظر بر فعالیت موسسات اعتباری غیربانکی مشخص شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی،‌ قوانین ناظر بر فعالیت موسسات اعتباری غیربانکی را که با تشخیص بانک مرکزی به عملیات بانکی مبادرت می‌ورزند، مشخص کردند.


از قرائت قطعنامه تا «برجام»/ خواهش «ظریف» از نمایندگان
در حالی وزیرامورخارجه ایران گزارشی نسبت به جمع‌بندی نهایی مذاکرات امروز به مجلس ارائه داد که خواهش‌هایی را هم از نمایندگان در پی این گزارش مطرح کرد.


برخی می‌خواهند موضوعات مربوط به توافق را جناحی کنند
نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس گفت: مسیر رفع تحریم‌ها در توافق طبق بررسی‌های اولیه در رابطه با برجام و قطعنامه ، بسیار ابهام ‌آلود است.


سالانه 24 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود
نماینده اراک در صحن علنی گفت: سالانه 24 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که هر یک میلیارد دلار قاچاق کالا باعث بیکاری بخشی از مردم می‌شود.


اگر متن توافق هم به تصویب نرسد، اجازه هیچگونه سوء استفاده به اصول قانون اساسی داده نمی‌شود
نماینده مردم اصفهان گفت: امیدواریم متن تهیه شده در مجرای قانونی پیش بینی شده خود تصویب شود هر چند اگر این متن به تصویب هم نرسد اجازه هیچگونه سوء استفاده و خدشه به اصول قانون اساسی داده نخواهد شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار