تلویزیون سوریه: ترکیه به آشفتگی امنیتی رسیده است

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گفت پس از آشفتگی سیاسی در ترکیه به نظر می رسد این کشور اکنون به مرحله آشفتگی امنیتی رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از آشفتگی سیاسی در ترکیه به نظر می رسد این کشور اکنون به مرحله آشفتگی امنیتی رسیده است.

به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، در پی انفجار تروریستی در شهر سوروچ ترکیه که منجر به کشته و زخمی شدن دهها نفر شد حملات به رژیم اردوغان در این کشور شدت یافته است. رژیم ترکیه تلاش می کند اوضاع را مهار کند و احمد داوود اوغلو در همین چارچوب از محل انفجار بازدید کرده است اما این امر نتوانست آتش خشم شعله ور در شهرهای مختلف این کشور را خاموش کند و معترضان رشته تظاهرات گسترده ای برگزار کرده اند رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور و حزبش نیز بنابر منوال گذشته به سرکوب آنها پرداختند.

مخالفان دولت ترکیه در مجلس و شخصیتهای سیاسی این کشور با فریاد علیه دولت درباره ورود این کشور به گرداب خشونتی خونین به علت پشتیبانی حکومت این کشور از تروریستها در سوریه و عراق هشدار می دهند. این درحالی است که حزب عدالت و توسعه در انتخابات اخیر ترکیه متحمل شکست سیاسی شده و کرسی های بسیاری را در مجلس از دست داده است.

این شبکه در ادامه در گزارشی گفت: پس از انفجار تروریستی در سوروچ که 32 کشته و حدود یکصد زخمی برجای گذاشت، استانبول و مرسین و ماردین و آدرنه و ازمیر و دیگر شهرهای ترکیه شاهد تظاهرات معترضان بود.

محمد علی ادیب اوغلو نماینده سابق مجلس ترکیه از حزب جمهوری خواه خلق گفته است : تعداد تروریستهایی که از طریق خاک ترکیه به داعش می پیوندند روزانه به 300 تا 400 تن می رسد.

نایب رئیس همین حزب نیز گفته است انفجار تروریستی در سوروچ نتیجه سیاست های اردوغان و حزبش و عملکرد خطرناک دستگاه اطلاعاتی ترکیه در سوریه است.

این شبکه افزود: پس از آشفتگی سیاسی در ترکیه به نظر می رسد این کشور اکنون به مرحله آشفتگی امنیتی رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار