مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی های وزارت تعاون:

تعرفه 90 درصد خودرو دیگر ناجی خودروسازان داخلی نخواهد بود

حمدالله رستمی گفت: با پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی دیگر تعرفه 90 درصد خودرو، ناجی خودروسازان داخلی نخواهد شد مگر اینکه قیمت و کیفیت را به حدی ارایه دهند که بتوانند با دنیا رقابت کنند و گرنه از صحنه اقتصادی حذف خواهد شد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ و بنا به اعلام روابط عمومی اداره تعاون ،حمدالله رستمی در همایش برند سازی در کرمان افزود : تعاونی ها باید به گونه ای برنامه ریزی و کار کنند که در آینده نزدیک توان رقابت جهانی و بین المللی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: رقابت کوبنده و بی رحم است و هیچ رقیبی به رقیب دیگر رحم نمی کند؛ همه می خواهند بازارها را از آن خود کنند.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موفقیت هسته ای بشارت روزهای خوب را می دهد و افق های جدیدی باز خواهد شد اما باید هشدار دهیم که مفهوم جهانی شدن و تجارت جهانی در کشور که گفتمان سازی شده بود، حدود 10 سال است متوقف شده است.

وی اظهار کرد: قطاری در دنیا به نام جهانی شدن راه افتاده و ما مجبوریم سوار این قطار شویم.

رستمی گفت: جهانی شدن دو بعد اصلی در قالب فنی و اقتصادی دارد که در بخش فنی شامل مجموعه زیرساخت های الکترونیکی، سخت افزاری و نرم افزاری شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز بدون محدودیت های زمانی و مکانی با هم ارتباط داشته باشید.

وی افزود: اما بعد اقتصادی این کار کمتر بحث بوده و در واقع جهانی شدن به این معناست که مرزهای سیاسی مانعی برای انتقال کالا، سرمایه و تخصص نیست.

وی بیان کرد: حاصل این می شود که رقابت های تعاونی ها از سطح ملی به سطح جهانی ارتقا می یابد.

انتهای پیام/س

 

برچسب ها: تعرفه ، خودرو ، ناجی ، اقتصاد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.