روسیه خواستار همکاری با ایران برای مقابله با داعش شد

پس از انگلیس، وزارت امور خارجه روسیه نیز برای همکاری با ایران در نابودی گروه تروریستی داعش اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پرس تی وی؛ "ایلیا روگاچف،" مدیر بخش چالش‌ها و تهدیدات جدید وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو آماده است تا همکاری‌های خود را با ایران در زمینه مقابله با تروریسم، به ویژه مبارزه با گروه تروریستی داعش تقویت کند.

وی در این باره گفت: ما می‌توانیم همکاری‌های خود را با ایران در زمینه مقابله با تروریسم به ویژه در منطقه خاورمیانه گسترش دهیم. سازمان‌های تروریستی از جمله داعش می‌توانند و باید هدف اصلی همکاری ما با ایران در این زمینه باشند.

 داعش یک گروه تروریستی است که به دنبال تصرف بخش‌هایی از عراق و سوریه در سال گذشته، در این مناطق اعلام حکومت کرد و قوانینی را برای نقاط تحت تصرف خود وضع کرده است. دامنه فعالیت‌های این گروه افراطی تا آفریقا و کشورهای نیجریه و لیبی نیز گسترش یافته است و حتی کشورهای غربی را نیز مورد تهدید قرار داده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل 18 ژوئیه (28 تیر) با 15 رأی موافق و بدون مخالف قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که موجب لغو قطعنامه‌های پیشین ضد ایرانی این نهاد و تحریم‌ها علیه تهران خواهد شد. این موضوع می تواند منجر به نقش فعال‌تر ایران در تحولات منطقه‌یی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار