ارومیه؛

کنترل بیماری سیاه‌زخم در بین دام‌های شهرستان خوی

رئیس شبکه دامپزشکی خوی گفت: بیماری سیاه‌زخم در بین دام‌های شهرستان خوی کاملا کنترل شده است.

به گزارش گروه استان‌ها باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حسین حسن‌زاده  اظهار داشت: بیماری سیاه‌زخم یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است از این‌رو مبارزه با این بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در این خصوص دام‌ها علیه بیماری سیاه‌زخم واکسینه می‌شوند، تصریح کرد: ابتلای دام‌ها به این بیماری سبب واردشدن خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شود که واکسیناسیون دام‌ها از ابتلای دام‌ها به بیماری تب برفکی جلوگیری می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی خوی از واکسیناسیون سالانه یک نوبت دام‌ها علیه بیماری سیاه‌زخم خبر داد و افزود: واکسیناسیون سالانه دام‌ها تا میزان قابل توجهی، جلوی ابتلای دام‌ها به این بیماری را می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در این زمینه، خاطرنشان کرد: امسال 50 هزار راس دام علیه بیماری سیاه‌زخم در شهرستان خوی به صورت رایگان توسط اکیپ‌های دامپزشکی واکسینه شدند.

حسن‌زاده، بیماری سیاه‌زخم را نوعی بیماری عفونی عنوان کرد و اظهار داشت: در ایام گرم سال و در مناطقی با آب و هوای گرم و خاک مرطوب بیشتر شاهد بروز و ظهور این بیماری هستیم.

وی به عوامل انتقال‌دهنده بیماری سیاه‌زخم اشاره کرد و ادامه داد: ادرار خونی، تب شدید تا 42 درجه سانتی‌گراد، بی‌اشتهایی و مرگ ناگهانی از جمله علائم این بیماری در دام‌ها است.

رئیس شبکه دامپزشکی خوی با بیان اینکه در موارد حاد دام‌های مبتلا به سیاه‌زخم جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: بیماری سیاه زخم در خوی کاملا کنترل شده است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.