مطهری‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید به موضوع جمع‌بندی مذاکرات جدا از رقابت‌ها و دعواهای بین جناحی نگاه کرد

عضو حزب مردم‌سالاری با بیان این که شفاف‌سازی اطلاعات و جلوگیری از بالا رفتن مطالبات مردم پس از جمع‌بندی مذاکرات اهمیت دارد، گفت: جامعه باید متکی به درون باشد و مردم نباید دلخوش جمع‌بندی مذاکرات باشند زیرا موفقیت کشور بستگی به تلاش ملت ایران دارد.

میرزابابا مطهری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پس از جمع بندی مذاکرات وین اظهار داشت: جمع‌بندی مذاکرات یک پیروزی بزرگ برای دیپلماسی ایران بود زیرا از حدود سال 1975 کشورهایی مشمول فصل 7 آیین‌نامه سازمان ملل شدند که در نهایت منجر به دخالت نظامی قدرتهای بزرگ در این کشورها شد.

وی در ادامه افزود: دخالت نظامی به این کشورها عوارض و عواقبی داشت که همچنان ادامه دارد، کشورهایی مانند افغانستان، لیبی و... شامل این مسئله شدند.

مطهری‌نژاد با اشاره به این که ایران تنها کشوری است که مشمول فصل هفتم آیین نامه شورای امنیت شده و توانسته با مذاکره مسئله را حل کند، گفت: به همه کسانی که این پیروزی را کسب کرده‌اند، باید تبریک گفت.

عضو حزب مردم‌سالاری با تأکید بر این که بخش مهم راه این است که این مصوبه مسیر قانونی خودش را طی کند و به دقت پیگیری شود، ادامه داد: مقام معظم رهبری با حساسیت و هوشیاری تذکرات چندگانه‌ای ارائه دادند و دولت و تیم مذاکره کننده با دقت کافی این تذکرات را مورد نظر قرار دادند.

وی با اشاره به این که دو مسئله اهمیت دارد، بیان کرد: اولین مسئله این است که مقام معظم رهبری در نماز عید فطر هم اشاره کردند، که نباید این مسئله موجب ایجاد اختلاف در جامعه شود، بلکه باید جدای از رقابت‌ها و دعواهای بین جناحی به این موضوع ملی نگاه کرد.

مطهری‌نژاد با بیان این که باید به نکات مثبت جمع‌بندی مذاکرات وین بالید زیرا مانع از بروز اتفاقات و اختلافاتی در سطح بین‌الملل شده است، گفت: مسئله مهم، شفاف‌سازی اطلاعات برای مردم و اطلاع‌رسانی به موقع و جلوگیری از بالا رفتن مطالبات مردم پس از جمع‌بندی مذاکرات وین است.

عضو حزب مردم‌سالاری با تأکید بر این که جامعه باید متکی به درون باشد، افزود: جامعه باید متکی به درون باشد و مردم نباید دلخوش جمع‌بندی مذاکرات باشند زیرا موفقیت کشور بستگی به تلاش ملت ایران دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ قطعنامۀ شماره 2231 مربوط به جمع‌بندی گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، بیست و نهم تیر با 15 رای موافق و بدون رای مخالف یا ممتنع در شورای امنیت به تصویب رسید.

 5 عضو دائم شورای امنیت، توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را به صورت قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند و روز دوشنبه در این شورا با حضور 15 عضو دائم و غیردائم به آن رای مثبت داد.

این قطعنامه ضمن تایید "برجام"، 6 قطعنامه قبلی شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران را لغو می‌کند.

در این نشست، علاوه بر اعضای شورای امنیت سازمان ملل، نماینده آلمان به عنوان عضو 1+5 و هم‌چنین غلامعلی خشرو، سفیر ایران در سازمان ملل حضور داشتند.

انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین اعضای دائم شورای امنیت و آنگولا، اسپانیا، چاد، شیلی، اردن، لیتوانی، مالزی، نیوزیلند، نیجریه و ونزوئلااعضای غیردائم آن هستند.

* خوشرو: قطعنامه 2231 نشانه خوبی از مسالمت‌آمیز بودن فعالیت‌های ایران است

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: قطعنامه شورای امنیت نشانه خوبی از مسالمت‌آمیز بودن فعالیت‌های ایران است.

غلامعلی خوشرو، سفیر ایران در سازمان ملل گفت که "قطعنامه2231 نشان‌دهنده توسعه خوب و تغییر اساسی برای فعالیت‌های مسالمت‌آمیز ایران در 10 سال گذشته است."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار