مطهری‌نژاد: بازگشایی سفارت انگلیس بدون اغنای افکار عمومی به نفع دولت نیست

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: بازگشایی سفارتخانه در فرهنگ سیاسی، نیاز به اطلاع‌رسانی اغنایی دارد چرا که بدون در نظر گرفتن افکار عمومی در این زمینه قطعا چالش‌هایی در جامعه ایجاد می‌شود.

میرزابابا مطهری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با بازگشایی سفارتخانه انگلیس در ایران اظهار داشت: به طور کلی در فرهنگ گفتمانی، بازگشایی سفارتخانه در داخل کشوری برای توسعه گفتمان مثبت و به نفع کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وجود سفارتخانه موجب می‌شود گفتمان مستقیم ایجاد و مسائل بهتر حل و فصل شود، گفت: اگر سفارتخانه نباشد روابط با فاصله و با واسطه انجام می‌شود.

مطهری‌نژاد با بیان اینکه بازگشایی سفارتخانه در فرهنگ سیاسی نیاز به اطلاع‌رسانی اغنایی دارد، تصریح کرد: باید برای جامعه روشن شود که سفارتخانه برای چه مسئله‌ای بسته شده و چرا قرار است بازگشایی شود.

عضو حزب مردم‌سالاری با طرح سوالاتی مبنی بر اینکه آیا تعطیلی و حرکت‌هایی که برای تعطیلی سفارتخانه صورت گرفته، درست بوده و آیا در حال حاضر قرار است با بازگشایی سفارت این کشور در تهران اشتباهی تصحیح شود، ادامه داد: این سرعت برای بازگشایی را به نفع دولت نمی‌دانم.

وی با بیان اینکه افکار عمومی باید نسبت به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران توجیه شود، تاکید کرد:  افکار عمومی باید به نقطه‌ای برسند که مسئله را بپذیرند و اگر بدون در نظر گرفتن نظر افکار عمومی سفارت بازگشایی شود قطعا چالش‌هایی در جامعه ایجاد خواهد شد.

مطهری‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه بدون اغنای افکار عمومی مخالفین دولت فرصت پیدا می‌کنند تا مواضع آن را زیر سوال ببرند، گفت: وزارت امور خارجه و نیروهای اطلاعاتی باید اهداف پشت پرده سفارتخانه انگلیس در ایران را مورد بررسی قرار دهد تا مشکلات احتمالی را رصد و خنثی کنند.

عضو حزب مردم‌سالاری اظهار داشت: اگر انگلیسیها اهداف پشت پرده‌ای هم داشته باشند، می توانیم در جهت منافع ملی اهداف آنها را سمت و سو دهیم پس بهتر از آن است که سفارتخانه در کشور نباشد.

وی ادامه داد: تصور اینکه اهدافی در پشت پرده بازگشایی سفارتخانه انگلیس در تهران نباشد، ساده انگاری است چرا که هر سفارتخانه‌ای و بالاخص انگلیس که روباه پیر لقب گرفته است، قطعا اهدافی را در کشورهای دیگر دنبال می کند.

مطهری‌نژاد در بخش دیگری از اظهاراتش و با بیان اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری یعنی 5 و 6 شهریور اردوی تابستانی حزب مردم‌سالاری در شهر گرگان برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: اعضای شورای مرکزی، شاخه‌ها، کمیته‌ها و دفاتر شهرستانی و استانی به صورت گسترده دراین اردو حضور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار