مطهری نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکایی‌ها گرفتار افراط‌ گرایی درونی هستند/ شعارهای آمریکایی‌ها مصرف داخلی دارد

عضو حزب مردم سالاری با بیان اینکه رجزخوانی‌های آمریکایی‌ها مصرف داخلی دارد و حرفهایشان در ایران ثمری نخواهد داشت، گفت: آمریکایی‌ها گرفتار افراط گرایی درونی هستند.

میرزابابا مطهری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با رجزخوانی‌ و شعارهای مقامات آمریکایی نسبت به ایران پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: شعارها و حرف‌های آمریکایی‌ها مصرف داخلی دارد زیرا در داخل کشورشان گرفتار افراط گرایی درونی هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: باید به شعارهای مقامات آمریکایی پاسخ داد و مسئله را بررسی کرد، از این‌رو باید منتظر نتیجه نهایی مذاکرات باشیم تا مسیر قانونی این تفاهم طی و اجرایی شود.

مطهری نژاد با اشاره به اینکه حرف‌های آمریکایی‌ها مبنا ندارد، ادامه داد: نباید نسبت به شعارهای مقامات آمریکایی حساسیت به خرج داد زیرا تا زمانی که فقط قابلیت گفتاری و شنیداری دارد نباید نگران بود. 

 
وی در پایان خاطر نشان کرد: تصورم این است که این حرف‌ها مصرف داخلی دارد، البته خودشان هم می‌دانند این شعارها در بیرون از آمریکا هیچ قابلیتی ندارد و در ایران هم هیچ ثمری نخواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ قطعنامۀ شماره 2231 مربوط به جمع‌بندی گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، بیست و نهم تیر با 15 رای موافق و بدون رای مخالف یا ممتنع در شورای امنیت به تصویب رسید.

 5 عضو دائم شورای امنیت، توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را به صورت قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند و روز دوشنبه در این شورا با حضور 15 عضو دائم و غیردائم به آن رای مثبت داد.

این قطعنامه ضمن تایید "برجام"، 6 قطعنامه قبلی شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران را لغو می‌کند.

در این نشست، علاوه بر اعضای شورای امنیت سازمان ملل، نماینده آلمان به عنوان عضو 1+5 و هم‌چنین غلامعلی خشرو، سفیر ایران در سازمان ملل حضور داشتند.

انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین اعضای دائم شورای امنیت و آنگولا، اسپانیا، چاد، شیلی، اردن، لیتوانی، مالزی، نیوزیلند، نیجریه و ونزوئلااعضای غیردائم آن هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار