شیراز؛

دیدار مرجع عالیقدر تقلید حجت الاسلام مکارم شیرازی با علما در شیراز

مرجع عالیقدر تقلید حجت الاسلام مکارم شیرازی با جمعی از نخبگان طلاب ،ائمه ی جمعه و روحانیون شیراز دیدار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در این دیدار علاوه بر حجت الاسلام مکارم شیرازی مرجع عالیقدر تقلید، آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی شیراز، و همچنین تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی آیت الله دستغیب نیز حضور داشتند.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن خرسندی از افزایش طلاب در شیراز عنوان داشت: به حمدالله پس از طلوع انقلاب شکوه مند اسلامی تمام مشقت های علم آموزی طلاب که در زمان طاغوت بود از بین رفت و امروزه پنج هزار طلبه در حوزه های علمیه استان فارس مشغول آموزش علوم فقهی هستند.

مرجع عالیقدر تقلید افزودند: امروزه بیش از همیشه دشمن در حال بمباران اطلاعاتی مردم شریف ایران است و این فضای مخدوش و مشوش نیازمند طلاب و روحانیونی است که در درجات عالی آموزش باشند.

وی در توصیه طلاب جوان اظهار داشت: سنت های حوزوی را حفظ و احیا کنید، مباحثه که امروزه کمتر در حوزه ها انجام می شود را احیا کنید ، مسائل اخلاقی ،تدریس ،خلاصه نویسی ،ساده زیستی و از همه مهم تر اشراف بر علوم پایه و زبان عربی به عنوان زبان اسلام پیدا کنید.

بخش دیگری از سخنان آیت الله مکارم شیرازی به تاکید دین مبین اسلام به علم آموزی بود.

وی بیان کرد: همه ی علوم جهان و علوم تجربی در قرآن آمده است و این که امروزه عده ای منافق، اسلام را مختص به علوم قرآنی می دانند یک دروغ بزرگ است.یکی از افتخارات اسلام ارتباط همه ی علوم و توسعه ی همه جانبه ی علم است.

آیت الله مکارم شیراز ی طلاب را دعوت به ساده زیستی کردند و اعلام کردند: ساده زیستی باعث نورانی شدن قلب خواهد شد.

در این دیدار آیت الله ایمانی ،نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه ی شیراز در حضور آیت الله مکارم شیرازی به تشریح عملکرد حوزه های علمیه پرداختند.

به گفته ی آیت الله ایمانی 57 حوزه فعال در استان داریم که این حوزه ها علاوه بر رشد و شکوفایی علوم حوزوی در استان همواره دارای رتبه های برتر کشوری هستند.

آیت اله ایمانی افزود: فعالیت واحد بین الملل، واحد زبان خارجی و واحد قرآن حوزه ی علمیه استان باعث شده استان فارس پس از قم یکی از سرآمد ترین حوزه های علمیه کشور را دارا باشد.



انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.