شیراز؛

مسئولین استان فرا جناهی عمل کنند

آیت اله مکارم شیرازی مرجع عالیقدر کشور در شیراز گفت: مسئولین استان باید فرا استان فکر کنند و فرا جناهی عمل کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت اله مکارم شیرازی در جمع نمازگران و مجاوران حرم احمد ابن موسی علیه السلام شیراز را شهر دانشمند پرور نامیدند.

آیت اله مکارم شیرازی در جمع نمازگزان آستان احمد موسی علیه السلام گفت: من به شیرازی بودن خود افتخار می کنم.شیراز با وجود امامزاده های واجب التعظیم ، مساجد و از همه مهم تر مردم ولایت مدار به حق شایسته ی سومین حرم اهل بیت بودن است.

وی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) که یک ساعت تفکر بهتر از یک سال عبادت است افزود: خداوند باری تعالی 124 هزار واعظ و 14 معصوم واعظ برای هدایت انسان فرستاده است و اگر کسی از خدا شناسی غفلت کند خود دلیلی بر این امر بوده است.

آیت اله مکارم مسیر خداشناسی را نگاه و تفکر به آفریش دانسته و در مورد مردم شیراز اظهار داشتند: مسجد جامع شیراز در زمان ساخت دارای شش هزار نفر گنجایش بود و این بدین معنا است که مردم استان فارس از دیر باز مذهبی و ولایتمدار هستند.

مرجع تقلید عالیقدر به مردم شیراز توصیه کردند: شیراز شهر آبرومندی است مسائل اخلاقی در این شهر بایستی رعایت شود و همه ی مردم و مسئولین وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دارند ،توسعه ی موزون و متوازن شهر در همه ی نقاط شهری ،افزایش وحدت در میان مردم استان با توجه توافق هسته ای و مسئولین استان باید فرا استان فکر کنند و فرا جناهی عمل کنند.

آیت اله سید علی اصغر دستغیب تولیت استان احمدی و محمدی علیهما السلام ضمن خیر مقدم به آیت اله مکارم شیرازی گفت: یکی از ویژگی های این مرجع عالیقدر همراه و هم گام بودن با مردم و پاشخگویی ایشان به شبهات و مشکلات دینی و اجتماعی مردم است ایشان با نیم قرن تجربه در حوزه علمیه در سراسر کشور طلاب و روحانیون با درجه عالی آموزش تحویل دین مبین اسلام داده است.

انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.