همدان؛

سردردهای خطرناک

سردردی که به تازگی شروع شده و همراه با استفراغ وعلایم عصبی چون دوبینی، تاری دید، افت سطح هوشیاری ،تشنج و ضعف اندام ها باشد باید دقیق برسی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ افزود: در صورت بروز هر یک از علایم خطر باید بیمار به سرعت به پزشک متخصص مغز اعصاب مراجعه کند، زیرا این نشانه ها زنگ خطری برای بروز بیماری مهم تر هستند.

وی ادامه داد: سردرد با شروع نا گهانی و برق آسا به طوری که در کمتر از یک دقیقه  به حداکثر شدت خود برسد وسردردی که به تازگی شروع شده باشد به ویژه درافراد بالای 50 سال باید جدی گرفته شود.

غیاثی اضافه کرد: یکی از علل مهم سردرد به ویژه در خانم های جوان ومیانسال چاق، سردرد به علت افزایش فشار داخل مغز است که گاهی به آن تومور کاذب مغزی گفته می شود.

به گفته این متخصص مغز اعصاب، باابتلا به تومور کاذب مغزی بیمار علاوه بر سردرد تاری دید و وزوز گوش ودوبینی تجربه می کند که این نوع سردرد در حالت درازکش شدیدترشده وبا نشستن کم می شود ووقتی بیمار مورد معاینه قرارمی گیرد تورم عصب بینایی در ته چشم وجو د دارد درحالی که تصویربرداری مغز طبیعی است وشواهدی از تومور را نشان نمی دهد.

وی ادامه داد تشخیص این بیماری از طریق بررسی مایع مغزی نخاعی ممکن است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.