تازه‌‌های نشر؛

«ساعت عکاسی» منتشر شد

کتاب «ساعت عکاسی» به قلم اشکان مهران و با هدف آشنایی علاقمندان با اصول پایه‌ای عکاسی منتشر شد.

اشکان مهران، عکاس فیلمهای سینمایی و مدرس عکاسی با اشاره به انتشار کتاب «ساعت عکاسی» به خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این کتاب که در رابطه با آموزش عکاسی تدوین شده، سعی دارد که در قالب 9 فصل به علاقمندان رشته عکاسی کمک کند تا با مفاهیم پایه‌ای این رشته همچون تاریخ عکاسی، مهارتهای بصری،‌ساختمان دوربین‌ عکاسی دیجیتال، طبقه‌بندی‌های دوربین‌ دیجیتال، نور، کاربرد انواع فلاش در دوربین،‌ استودیو،‌ انواع فیلتر و کارکردن آن و سنسورها آشنا شوند.

وی افزود: کتاب «ساعت عکاسی» حاصل سالهای تدریس من در حوزه عکاسی و نورپردازی بوده و به گفته اساتید هنر عکاسی برای علاقمندان این حوزه کاربردی است.

عکاس فیلم سینمایی «انارهای نارس» در خصوص هدفش از نگارش کتاب «ساعت عکاسی» اظهار داشت: من در طول سالهای تدریسم متوجه شدم که علاقمندان حوزه عکاسی منبع مناسبی برای یادگیری مفاهیم این حوزه با زبان ساده ندارند و با آگاهی نسبت به این خلا تصمیم به تدوین کتاب «ساعت عکاسی» گرفتم.

مهران ادامه داد: این کتاب به آموزش فن هنر عکاسی با بیانی ساده و روان می‌پردازد.

وی تصریح کرد: کتاب «ساعت عکاسی» در 114صفحه تدوین شده و عنوان آن به این دلیل انتخاب شده که بچه‌های دهه 60 معمولا با مفهوم نوستالژیک «زنگ» آشنایی دارند و من هم مدرس بوده‌ام بنابراین فکر کردم که انتخاب چنین عنوانی مناسب است.

این مدرس عکاسی افزود: من معتقدم که نباید هنر را بر روی طاقچه گذاشت و باید آن را دسترس همه قرار داد.

مهران گفت: به نظر من یک هنر را نمی‌توان سخت کرد و بنا بر همین اعتقاد سعی کرده‌ام که افراد ناآشنا با دوربین‌های دیجیتال را نیز با مفاهیم پایه‌ای هنر عکاسی و این دوربین‌ها آشنا کنم.

وی ادامه داد: عکس روی جلد کتاب «ساعت عکاسی» از کارهای خودم بوده و مجتبی مقدسی مسئولیت ویراستاری این کتاب را بر عهده گرفته است.

این عکاس اظهار داشت: شبنم شهبازی صفحه‌آرایی و فرشته نمد کلاهی طراحی جلد کتاب «ساعت عکاسی» را انجام داده‌اند.

مهران خاطر نشان کرد: انتشارات «امید رهاوی» کتاب «ساعت عکاسی» را منتشر کرده است.

گفتنی است؛ که کتاب «ساعت عکاسی» جمعه نهم مردادماهدر کتاب فروشی فرهنگ واقع در میدان ولیعصر- ابتدای بلوار کشاوز رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار