مکاتبه مسئولان ارشد آمریکایی با هاآرتص؛

نتانیاهو تنها توافقی را می‌پذیرد که در آن ایران به‌طور کامل تسلیم شود/ رد توافق هسته‌ای وین در کنگره، مساوی با تقویت جایگاه ایران است‎

گروهی از مسئولان ارشد دولت آمریکا درخصوص آغاز سناریوی سیاه از سوی نمایندگان کنگره درصورت رد توافق هسته‌‌ای وین هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی مقامات ارشد دولت آمریکا در مکاتبه با روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفته‌اند نتانیاهو تنها توافقی را می‌پذیرد که در آن ایران به‌طور کامل تسلیم شود و در ازای آن هیچ امتیازی هم دریافت نکند.

به گزارش هاآرتص، این مقامات همچنین درخصوص پیامدهای رد توافق هسته‌ای از سوی نمایندگان کنگره هشدار دادند و این اقدام را سبب تقویت جایگاه ایران، تضعیف رژیم صهیونیستی و محدود کردن توان آمریکا برای پشتیبانی از آن رژیم دانستند.

 به گفته این گروه، ادعای افزایش توان ایران در حمایت از تروریسم و تقویت جاه‌طلبی‌های این کشور در منطقه در صورت حصول توافق هسته‌ای، برای اولین بار در سخنرانی ماه مارس نتانیاهو در میان اعضای کنگره آمریکا شنیده شد و این موضوع قدری مشکوک است چرا که پیش از این صحبت‌هایی از این قبیل درخصوص توافق هسته‌ای مطرح نشده بود.

به نوشته روزنامه هاآرتص، مسئولان آمریکایی مذکور از این موضوع که با وجود گنجاندن خطوط قرمز مطرح‌شدۀ نتانیاهو در توافق هسته‌ای وین، او و سایر اشغالگران صهیونیست همچنان مخالف سرسخت توافق بدست‌آمده هستند ابراز یأس و ناامیدی کردند.

هفته گذشته، رییس‌جمهور آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری ضمن رد ادعاهای نتانیاهو، به او وعدۀ اعطای تضمین‌های امنیتی بیشتر در شرایط جدید حصول توافق هسته‌ای را داد.

در پایان این ارتباط نوشتاری، مسئولان ارشد امریکایی درخصوص آغاز "سناریوی سیاه" از سوی نمایندگان کنگره درصورت رد توافق هسته‌ای وین و بی‌توجهی به حق وتوی رییس‌جمهور ایالات متحده هشدار دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
احسنت بالاسر این ملت عرب شده چوب نگهدارید تا مثل سگ به دنبال شما باشند.سیاست های نتانیاهو بسیار خردمندانه است و میداند خداکند اوباما دوباره برنامه های سری اسراعیل رو دنبال کنه.این به نفع ما هم هست چون احتمال حمله با بمب اتم به تهران هست.
آخرین اخبار