به مناسبت روز ملی دماوند:

سرمایه ملی در معرض تهدید

کوه دماوند مظهر پایداری، نماد ملی و از سرمایه‌های محیط زیست محسوب می‌شود که متاسفانه با تهدیدی جدی مواجه شده که ثبت آن را به تاخیر می اندازد.

فوری/ دماوند سرمایه ملی و محیط  زیست در معرض تهدیدبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کوه دماوند با ارتفاع 5.601 بلندترین قله کشور و بلندترین قله آتشفشانی در قاره آسیا محسوب می‌شود که از با ارزش ترین های این مرز و بوم محسوب میشود و با مصادف شدن با گرامیداشت آن این روزها مورد توجه همگان قرار گرفته است.

روز جمعه دوم مرداد  رئیس اداره حفاظت محیط زیست در جمعی از معاونین و کارشناسان و مسئولان محیط زیست با شعار "پیش به سوی ثبت جهانی دماوند" در دانشگاه آمل با تاکید بر ابن موضوع حضور داشتند.

این کوه مظهر پایداری ، نماد ملی و از سرمایه‌های محیط زیست محسوب می‌شود که در اروز بزرگداشت آن دوستداران و فعالان محیط زیست برای بزرگداشت به قله‌ی با عظمت ایران، دماوند حضور بهم می‌رسانند.

*** محیط زیست در سقوط

محیط زیست حیات آدمیست که با ضعف آن زندگی انسان به جریانی نوسان دار تبدیل می‌شود که متاسفانه در این روزگار با این شرایط سخت مواجه شده‌ایم به این صورت که روز به روز بر تعداد فوت مردم بر اثر آلودگی هوا، مشکلات و بیماری‌های زیست محیطی افزایش می‌یابد.

یکی از علل تخریب محیط زیست ساخت و ساز بی رویه است که این معضل در دماوند به وفور دیده می شود  که نمیتوان از کنار آن ساده گذشت بلکه باید علاوه بر جلوگیری از تخریب به رشد زیست محیطی آن کمک کنیم.

اسماعیل کهرم کارشناس محیط زیست در خصوص شرایط تهدید کننده دماوند اظهار می‌کند: یکی از عواملی که دماوند را با تهدید زیست محیطی مواجه کرده، ساخت و سازهای غیر مجاز و بی رویه در آن است که نکته‌ی غیر قابل انکار در نابودی فضای سبز و گونه‌های مهم این منطقه است.

وی افزود: نابودی تالاب‌ها و دریاچه‌ها از بی تدبیری و تصمیمات اشتباه مدیران و مسئولان بود که شرایط حال را وضعیت بحرانی قرار داده است  پس حالا زمان آن رسیده که با تدبیر و قانون از تهدیدات زیست محیطی جلوگیری و برای پرورش و حفظ آن تلاش و اراده کنیم.

***قله دماوند در ردیف ثبت جهانی

با توجه به اینکه قله دماوند اکنون در ردیف ثبت جهانی است که  یکی از زیباترین قله‌های مخروطی جهان است که اگر شاهد هیچ گونه تهدیدی به کوه دماوند نباشیم در آن صورت است که می‌توان مسئولان جهان را برای ثبت جهانی دماوند قانع کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار