رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خبر داد:

تا پایان امسال همه فرهنگسراهای تهران دارای دارالقرآن می‌شوند

محمود صلاحی در مراسم افتتاحیه دارالقرآن فاطر فرهنگسرای بهمن گفت: ایجاد دارالقرآن در فرهنگسراها سبب ساماندهی گروه‌های قرآنی منطقه می‌شود و فعالیت‌های ابتکاری و خلاقیت برای نسل جوان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مراسم افتتاح دار‌القرآن کریم فاطر که عصر امروز سوم مرداد در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با اشاره به اینکه حداکثر تا پایان سال در همه فرهنگسراهای تهران دارالقرآن تأسیس می‌شود، اظهار داشت: ایجاد دارالقرآن در فرهنگسراها سبب ساماندهی گروه‌های قرآنی منطقه می‌شود و فعالیت‌های ابتکاری و خلاقیت برای نسل جوان ایجاد می‌کند.

صلاحی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های قرآنی کار کردن برای خودمان است افزود: هرگاه ما از قرآن روی بگردانیم زندگیهایمان به سیاهی می‌رود زیرا که قرآن کریم کل نور واحد است و همه علوم دنیایی و اخروی در قرآن است.

وی ادامه داد: متأسفانه همه زندگی‌های ما قرآنی نیست اما ما می‌توانیم با روی کار آوردن قرآن سبب موفقیت خود و خانواده‌هایمان شویم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهر تهران اضافه کرد: ما باید در کلاس‌های قرآنیمان ترجمه آیات را برای شنوندگان ذکر کنیم و در همه فرهنگسراها باید یک دار‌القرآن مجهز برای همه سنین تشکیل شود.

وی با بیان اینکه کار کردن برای قرآن سبب اثر‌بخشی زندگی‌هایمان می شود، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌ها، اجرای تواشیح برای سنین مختلف در همه فرهنگسراها باید برگزار شود تا قرآن وارد متن زندگی مردم شهر تهران شود.

صلاحیی در پایان یاد‌آور شد: دار‌القرآنها با مساجد محل ارتباط و همکاری نزدیکی باید داشته باشند و همچنین از گروه‌های دینی مثل بسیجیان،‌ خانواده‌های معظم شهدا و ائمه جماعات محل استفاده کنند.

در ادامه این مراسم بهمن منصور احمد‌لو، رئیس فرهنگسرای بهمن با اشاره به جایگاه قرآن اظهار داشت: ستاد قرآن کریم همانند یک تراز و ثقل اکبر است که خداوند این محوریت را به عزت و جلال خودش قسم یاد کرده است.

وی بیان کرد: دار‌الرقرآن فاطر در ورودی شرقی فرهنگسرای بهمن شکل گرفته و کار سخت‌افزاری آن با یک عمل جهادی در مدت زمان کوتاهی انجام شده است.

احمد‌لو در پایان گفت: من از مسئولین شهرداری می‌خواهم که بودجه قرآنی فرهنگسراها را در زمان کسری بودجه شهرداری کم نکنند تا تأسیس دار‌القرآن‌ها در سالهای آینده تداوم داشته باشند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.