دبیر کنگره پزشکان جهان اسلام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پزشکان جهان اسلام برای مقابله با صهیونیسم جهانی به ایران می‌آیند

محسن رضا‌ حیدری اظهار داشت: سازمان پزشکان جهان اسلام هر‌سال یک کنگره در سطح بین‌المللی برگزار می کند که هشتمین همایش برای گرامیداشت مقام امام رضا(ع) در ایران برپا خواهد شد.

محسن رضا‌ حیدری دبیر هشتمین کنگره پزشکان جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سازمان پزشکان جهان اسلام اظهار داشت:این سازمان با هدف ارائه خدمات رفاهی و پزشکی به مسلمانان کل دنیا 21 سال پیش در آمریکا تأسیس شد و این انجمن در سازمان ملل ثبت رسمی شده است.

وی بیان کرد:سازمان پزشکان جهان اسلام در حدود هزار عضو رسمی و 5 هزار عضو  غیر‌رسمی دارد که در 27 کشور دنیا به مسلمانان خصوصاً شیعیان خدمت‌رسانی می‌کنند.

حیدری افزود: این سازمان هر‌سال یک کنگره در سطح بین‌المللی برگزار می کند که هشتمین همایش برای گرامیداشت مقام امام رضا(ع) در ایران برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار این همایش پزشکی فعالیت های فرهنگی و معنوی نیز صورت می‌پذیرد، افزود:هشتمین کنگره بین المللی پزشکان جهان اسلام در روز‌های 6 الی 19 مرداد با حضور 650 نفر شرکت کننده از کشورهای مختلف دنیا برگزار می شود که 340 نفر از آمریکا، 131 نفر از پاکستان، 41 نفر از کانادایی، 29 نفر از انگلستان، 12 پزشک از استرالیا و نیوزلند و تعدادی پزشک عراقی در این کنگره بزرگ شرکت می‌کنند که علاوه بر حضور در سمینارهای علمی پزشکی به زیارت حرم امام رضا و اماکن متبرکه خواهند رفت.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این کنگره، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، تشرف به حرم مظهر امام خمینی (ره)، گلزار شهدای بهشت زهرای تهران و بازدید از برج میلاد است.

حیدری با اشاره به اهداف برگزاری کنگره پزشکان جهان اسلام در ایران تصریح کرد: عمده پزشکان شرکت‌کننده در این کنگره علاقه زیادی به ارتباط با همکارانشان در ایران داشته و هر‌یک از این افراد می‌توانند سفیران جمهوری اسلامی ایران باشند و در برابر رسانه‌های صهیونیسم که بر دنیا سیطره پیدا کرده‌اند، با بهره‌گیری از فضای معنوی کشورمان می‌توانند مبلغان خوبی برای ایران باشند.

وی با اشاره به مقالات رسیده در این سمینار تصریح کرد:در این همایش 330 پوسترو  55 سخنرانی ویژه ارائه خواهد شد و  20 کارگاه آموزشی و گردهمایی موضوعات پزشکی با محوریت آینده جهان اسلام در آموزش عالی و ساختن یک دانشگاه مدرن با تعلیمات اسلامی برگزار می شود

دبیر هشتمین کنگره پزشکان جهان اسلام ابراز داشت: علاوه بر سخنرانی‌های حضرت‌آیت‌الله علم‌الهدی، رحیم‌پور از غذی، رحیمی‌دوانی، طی دیدار با جامعة‌المصطفی قم و مباحث با آیت‌الله اعرافی در مورد مسائلی چون شبیه‌سازی، مرگ مغزی، رحم دانسته و شبهات خود را در این مرکز مطرح می‌کنند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.