حجت الاسلام قربان زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چرا هم کفو بودن در ازدواج مهم است؟/ افراد مؤمن در زندگی زناشویی کمتر خیانت می‌کنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسی که اهل خدا و پیغمبر است نسبت به همسر خویش متعهد بوده و در سخت‌ترین شرایط به او خیانت نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حامد قربان زاده،  استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مقوله دین در اتنخاب همسر اظهار داشت: آنچه در روایات و احادیث ما آمده نشان از این دارد که فرد دین‌دار نسبت به مسائل مختلف زندگی دیدگاه خدایی دارد و خداوند را ناظر بر اعمال خود می داند و به طور کلی چنین فردی مورد اعتماد بوده و توانایی اداره زندگی اولیه را با توکل بر خدا دارد.

وی بیان کرد : بحث ازدواج با فرد دین‌دار با یک آدم خشکه‌مذهب کاملا متفاوت است و فرد دین‌دار علاوه بر رعایت مسائل و آموزه های اسلام خود را ملزم به رعایت اخلاق خوش اسلامی می کند.

 این کارشناس مذهبی با بیان اینکه فردی که اهل نماز و روزه است وفای به عهد دارد، تصریح کرد : شخص معتقد دارای همت بلندی است و تمام سعی خود را در جهت به‌دست آوردن رزق و روزی و ایجاد یک زندگی خوب همراه با آسایش برای همسرش انجام می‌دهد و به طور کلی نسبت به امانتی که در اختیار دارد وفای به عهد کرده و از آن خوب نگهداری می کند. 

وی ادامه داد : ملاک اصلی در بحث ازدواج دین بوده و این مسئله خیلی از مطالب دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد، زیرا فرد مومن هیچ گاه به همسرش خیانت و عهدشکنی نمی کند و همچنین کسی که در انجام واجبات دینی مراقبت وی‍‍‍ژه ای دارد  ودر تابستان گرم روزه می گیرد با الطبع در برابر مشکلات و سختی های زندگی صبورانه عمل می کند و سر تسلیم فرو نمی آورد . 

حجت الاسلام قربان زاده اضافه کرد : یکی از اصحاب پیامبر زندگی خود را رها کرده و در گوشه ای به عبادت خدا پرداخت و هنگامی که این خبر به گوش رسول الله رسید ایشان سریع خود را به این فرد رسانده و به او متذکر شدند که من پیامبر علاوه بر دعا و مناجات به خانواده ام خدمت می کنم و برای گذران زندگی کار و تلاش می‌كنم تا آسایش را برای آن‌ها فراهم کنم. این مطلب نشان دهنده اهمیت نوع دین‌داری در زندگی و نوع برخورد پیامبر به عنوان الگوی ما مسلمانان نسبت به خانواده است .

وی ابراز داشت : اگر کسی در زندگی از روی سهل انگاری و غیر عمد واجبات دینی را به درستی انجام ندهد با داشتن همسری خوب و سازنده به راه راست بر می گردد  ولی اگر این فرد از روی عمد اهل نماز و دین نباشد این فرد می تواند مشکلات عدیده ای را در زندگی زناشویی ایجاد کند.

این کارشناس مذهبی گفت  : بنابر روایات اهل بیت در بحث ازدواج سختگیری هایی باید انجام شود که به طور مثال با فرد شراب‌خوار نباید ازدواج كرد؛ زیرا این فرد به خدا متعهد نبوده و به همین خاطر به بنده های خدا هم خیانت می‌کند.

حجت الاسلام قربان زاده در پایان یاد آور شد: بنا بر روایات ازدواج با فرد بداخلاق نهی شده است و همه این‌ها به یك مقوله بسیار مهمی ارجاع داده می شود كه آن مسأله كفو بودن برای ازدواج است، یعنی یك فرد در زمینه های دینی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سایر زمینه ها در حد و اندازه خود همسر بگزیند و از برخی آرمان‌ها و آرزوهای بلند در امر ازدواج دوری و خودداری كند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم و علی
۱۴:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
خیانت به چه معنا؟
آخرین اخبار