ابتلا به آلزایمر با تماشای بیش از حد تلویزیون

مطالعات جدید نشان می‌دهد که تماشای بیش از حد تلویزیون و فعالیت فیزیکی کم سبب کاهش حافظه در بزرگسالی و بروز آلزایمر در کهن سالی می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تماشای بیش از حد تلویزیون و فعالیت فیزیکی کم سبب کم شدن حافظه در بزرگسالی و بروز آلزایمر در کهن‌سالی خواهد شد. 

مطالعات جدیدی که دانشمندان از موسسه کالیفرنیای شمالی در سان‌فراسیسکو و آموزش و پرورش (NCIRE) و در انجمن آلزایم مطرح شده است این مطالب را اثبات کرد.

در این مطالعه توصیه شده است که بزرگسالان 18-64 باید حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت هوازی در هفته داشته باشند. 

بر اساس این تحقیق، عدم فعالیت‌های فیزیکی و رفتاری تحرک و نشستن بیش از حد مقابل تلویزیون سبب اضافه وزن،‌ چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و افزایش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی می‌شود. 

این محققان نشان دادند که تماشای بیش از حد تلویزیون، می‌تواند اثر نامطلوبی بر عملکرد مغز بگذارد. 

مطالعه‌ی این تیم شامل مطالعه روی 3.200 نفر بزرگسال 30-18 ساله بوده است. 

محققان این تحقیق میزان تماشای تلویزیون شرکت کنندگان و سطح فعالیت بدنی آنها را ارزیابی و ثبت کردند. 

در این مطالعه، تماشای زیاد تلویزیون به عنوان تماشای بیش از 4 ساعت در روز تعیین شده بود. 
درحالی که فعالیت بدنی کم به عنوان فعالیت زیر 300 کیلو کالری و در هر جلسه به مدت 50 دقیقه و سه بار در هفته تعریف شده بود.در پایان  دوره مورد مطالعه از شرکت کنندگان از نظر حافظه، عملکرد اجرایی و سرعت پردازش آزمون گرفته شد و در نهایت محققان دریافتند که تماشای تلویزیون به میزان بالا و فعالیت فیزیکی کم منجر به کم شدن حافظه و بروز آلزایمر می‌شود. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.